tisdag 21 augusti 2012

Jag tror att detta är tredje eller fjärde dagen som vi är hemma själva sedan Millie föddes. Alltså jag, Gurra och Millie. Det har varit mycket senaste tiden. Och jag gillar det ju :) Å just idag hade jag inte bestämt mig för att BARA vara hemma...men igår kväll kraschade ryggen ihop. Jag kan gå litegrann men får som kramp på vänster sida. Låsningar kan man säga. Så idag har jag Gurra som sköter Millie (det gjorde han ju igår också) medan jag bara försöker få fason på ryggen. Jag ammar Millie, det är det enda. Och det kanske inte är det bästa då magknipen har gjort sig påmind...det var nog all choklad från igår. Jag glömde av mig!
Jag gjorde ju förresten några inköp igår åt mig själv som jag skrev tidigare...här är resultaten:
Jag fick också detta av mamma som hon hade inhandlat tidigare:
Och denna dress som egentligen var till en av deras granndöttrar men hon har vuxit ur dem innan mamma hann dit med dem...
Mycket fina kläder! Jag ville ju ha lite annat än rosa också....å dessa är i lite större storlekar...förutom den vita dressen.
I söndags köpte jag å Gurra detta på Åhléns:
Och igår hittade jag detta på Myrorna:

Behöver jag säga att jag har tänkt lämna igen den svarta overallen då den kostade 299 kr och den grå/gröna endast 39? Samma storlek och den billigare är nog minst lika bra skulle jag gissa!
Jag har också dokumenterat vad vi har fått av folk men det värsta är att jag redan är lite senil faktiskt...
Dessa gosedjur kommer från olika håll:
Nalle Puh från lillans morfar, den stora vita i hörnet från min kusin m. familj, den lilla vita i knät från lillans mormor, Grisbjörn (den rosa grisen) från grannarna med Linnéa i spetsen, lammet från Gurras kusiner och nallen längst till höger hade lillans farmor tills nu...
Och i fredags var ju min chef Ingela förbi mig...
Detta fick vi av henne:
Ett presentkort på en massage (välbehövligt - kanske borde ta den snart med min rygg?!), coola hårdrocksskor och en mysig å fin pläd!
Förresten fick vi ett presentkort av min pappa också - på Åhléns :)
Vi har fått så mycket fint av alla och jag har nog glömt att visa flera saker...jag kommer redan på några grejer så det får ni se en annan gång :)
Nu ska jag försöka stretcha få se om jag kan få till ryggen något.
I övrigt en påminnelse till mig själv: Ät aldrig mer mjölk utan att ta enzymer först. Magknip är mitt förnamn numera.
Ha en fin dag allesammans!


Inga kommentarer: