torsdag 23 augusti 2012

I januari började jag redovisa mina inkomster och utgifter för mig själv för att lägga upp en budget...men det var ju lite svårt då jag får så otroligt olika mycket pengar varje månad. En månad kan jag få in 15.000 medan jag kan få in 300 kr en annan...så det blir liksom en budget i efterhand på något sätt... Hur som helst så håller jag på med den idag eftersom att jag inte har redovisat något på hela sommaren.
Det tog inte så lång tid då inkomsterna har varit få denna sommar. Fortfarande har jag inte fått ett öre från försäkringskassan men jag hoppas att det ska komma snart... Jag ligger i alla fall många tusenlappar minus...eftersom att jag och Gurra inte har gemensam ekonomi så räknar jag det så...tillsammans har vi klarat oss men jag vill gärna försöka stå för så mycket som möjligt. Medan jag har pluggat har jag dock kommit undan med mycket utgifter men så är det ju också - jag skulle inte kunna bo i ett hus om inte Gurra hade råd med det. Hade jag velat stå för allt själv så hade vi varit tvungna att flytta isär å då har vi valt att fortsätta bo tillsammans men att han lägger ut mer pengar än jag...
Någon gång får ju jag också förhoppningsvis ett jobb vilket gör att jag kan lägga mer pengar än nu.
Jajja.
Millie ligger här i soffan bredvid mig och sover...ibland får hon mardrömmar och börjar grina och då känns det skönt att kunna lägga handen på henne så att hon lugnar ner sig :)
Ute regnar det men jag har ändå tänkt ta mig en promenad med vagnen efter lunchtid. Jag tycker ju att det är mysigt med sådant här väder...mysigare än sol faktiskt ;)
Clara fyller för övrigt år idag. När jag skrev in det i min kalender så höll jag på att skriva "Clara 23 år". Då hade hon nog varit nöjd höhö ;)
För övrigt beställde jag en kursbok förra veckan och passade då även på att beställa två till pockets:
och
Hoppas att de är bra...
Och på tal om det så måste jag påminna Anna om att få tillbaka min bok som jag inte har läst klart än.Hoppas att jag ska hinna läsa dem någon gång.
Och så hade hon tydligen en kofta som var min?
Och Empan också?! De vill jag gäääärna se :)
Ha en toppendag nu allesammans!

Inga kommentarer: