söndag 5 augusti 2012

Jag lever verkligen mitt drömliv. Jag har allt jag önskar mig å mycket mer därtill. Det är fantastiskt! Jag ville bara säga det - att jag älskar mitt liv :) Det har jag alltid gjort men nu är det lite extra mycket :)
Just idag är jag oerhört trött å jag hoppas att jag inte håller på att bli sjuk. Gurra håller på att bli frisk i alla fall :)
Millie ligger just nu å sover men vaknar till ibland :) Hon ville inte sova riktigt men då satte jag henne i babysittern med tutten å då slocknade hon.

Trots att jag knappt kan hålla upp ögonen så tänkte jag ta mig en liten promenad med vagnen efter jag har ammat Millie. Jag behöver få mig lite luft. Sedan hon föddes har jag kanske varit ute 4 ggr? På snart 4 veckor!! Inte för att hon gör att jag inte kan gå ut men det har bara inte blivit av. Jag har latat mig i soffan istället. Å så har jag fått ont i fogarna de ånger jag har varit ute. Det finns ju faktiskt några saker som är lite jobbigt efter man har fått barn. Att fogarna inte blivit bra, att det tar lång tid för snittet att läka å att det gör att jag inte kan ha Millie på magen så mycket. Eller att ens hålla i henne tar på krafterna. Det är inte så kul då hon vill ha en massa närhet å jag inte kan ge henne den... Jag har kommit på att jag kan lägga mig i sängen å ha henne uppe vid ansiktet för att hon ska känna närheten utan att jag ska bära på henne...det fungerar bra men jag blir ju såå trött då ;p
För övrigt så försöker jag avvänja håret från att bli tvättat vilket gör att det är fett. Så ni vet om ni ser mig. Jag har duschat kroppen ändå haha!
Annars så försöker jag planera upp framtiden. Vi ska hinna med en minisemester med mamma å Hans till Norrbyskär, jag hoppas att Evelina ska kunna hinna komma hit innan hennes bäbis tittar ut, jag ska åka till Bjurholm å träffa alla fina människor där, åka å äta med Clara å så ta en vinkväll med Maria. Om jag bara kommer på hur länge jag ska pumpa ut mjölk efter jag har druckit - nån som vet? :p Jag vill inte låta Millie få i sig det minsta lilla även om vissa säger att man kan dricka utan att pumpa ut. Det skulle jag aldrig göra. Sen kanske hon får äta ersättning dagen efter? Kan jag vara säker då?
Igår hittade jag förresten en massa jordgubbar ute. Tur att plastpappa Hans hade kikat å sagt åt mig att det var dags att plocka in dem :p
Nu ska jag väcka mitt mystroll så att hon får äta. Sen ska jag koka kaffe å gå ut på prommisen.
....å nu har jag varit på prommis, käkat middag å nu sover Millie i babysittern igen...blogspot ville nämligen inte lägga upp bilderna tidigare idag...
Ha en fin dag allesammans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låt bli att amma flickan dan efter och pumpa som en tok istället så du får skiten ur "systemet".