måndag 16 juli 2012

Alltså det här med att amma då man har ett sår på magen är inte nån höjdare. Jag försöker fortfarande testa mig fram till en bra amningsställning vilket gjorde att Millie blev tokig för nån timme sen...det resulterade i att jag hällde ersättning på rumsmattan och min egen bröstmjölk rann på soffan. Jag å Mille var blöta båda två och hon gallskrek så att hon blev alldeles svettig. YES! vilken höjdare. Eller? Jag hoppas i alla fall att hon fick i sig tillräckligt då det är så varmt idag.
Hon ligger då och sover fridfullt i sängen nu. Det är inte lätt att vara liten kan man ju säga. Hon gör allt rätt men ändå fungerar det inte riktigt. Stackarn!
I övrigt så verkar amningshjärnan har slagit till då jag glömt ta mina värktabletter på eftermiddagen. Nu måste jag vänta till kl 19 innan jag tar dem så att jag kan ta resterade piller i natt osv. Å så tar jag en spruta varje dag i benet...nästan som en insulinspruta...den har jag hittills kommit ihåg att ta men jag skulle behöva en dosett till tabletterna. På tal om det så har jag glömt ta järntabletten nu också haha. JAJJA! Det ordnar sig nog :)
Förresten så gick vägningen jättebra igår - Millie hade gått upp 135 gr på ett dygn :) Hoppas att det fortsätter så.
Jag som aldrig tänkte skriva så mycket om bara barn på bloggen...vi får väl se hur det går :)
Nu inväntar jag Gurra som är och handlar och sen ska vi äta middag.
Efter middagen kommer Anna å Empan hit en sväng få se. De lär väl antagligen vilja se Millie mer än mig men!!!!! Det är ju sånt man får vänja sig vid när man har en bäbis hemma ;)
Ha en toppenkväll allesammans!

1 kommentar:

Västerbottensbloggen sa...

.. och ändå är det roligt att läsa om just din familj!
Vad du är duktig Katarina, puss!