tisdag 11 oktober 2011

Vilken dag...först hade jag inte tänkt mig till Umeå men jag drog då jag kom ihåg att jag ju hade lånat ut två böcker som jag behövde ha igen. När jag kom dit var läraren sjuk och vi hade en vikarie som är hon som är kursansvarig för denna kurs och vi hade henne igår men idag på föreläsningen var hon minsann ingen höjdare. Hon pratade så snabbt och bytte bilder på OH:n så att vi inte hann skriva upp allt vilket gjorde att jag tog fram mobilen och fotade (utan blixt såklart men jag satt längst fram) OH:bilderna tills att hon sa i micken "Jag vet inte riktigt vad du gör? Vad gör du??"
- Jag tar kort på bilderna...
"Ja det får man inte göra! Man får absolut inte fota dessa bilder då *** (ord. lärare) har lagt ner en massa tid på dessa och det är bestämmelser som vi har!!!! Varför gör du det förresten??!??!?!?"
- För att jag, eller vi, inte hinner skriva.....
"Ja men alltså hahaha, hinner man inte med för att man har dyslexi eller andra läs- och skrivsvårigheter så får man höra av sig och få hjälp på annat sätt. Det finns ju stöd att få om man inte kan skriva!!"
Jag blev helt tyst å ställd å framförallt förbannad. Vi var ca 70 st där inne och hon dumgör mig framför alla fast att vi var väl hur många som helst som inte hann med? Men det ville hon inte förstå verkade det som om. Efter en stund så sa flera stycken: - Kan du låta bilden ligga kvar en stund så vi hinner skriva då?!
"Hahaha, har ni inte gått en stenografikurs innan ni började här?"
- Va? (alla)
"Haha nä men skämt å sido. Fast det vore nog bra för då hade ni lärt er att skriva fort..."
Som om att det vore ett skämt?
Hennes föreläsning skulle ta 2 timmar sa hon när hon började men sammanlagt med inledning å allt tog det 55 min.
Jaja, jag ska väl sluta gnälla men ibland känner man ju bara att vissa inte passar för ändamålet och hon var en sådan idag. Jag har god lust att be henne dra åt fanders om jag ska vara ärlig...
Hur som helst.
Efter skolan åkte jag direkt mot Skellefteå för att inhandla täckbyxor, jacka och vinterskor. På vägen hade det skett en olycka med en långtradare vilket gjorde att jag vända i bilkön och körde genom skogen (okej då, en grusväg) istället för att hinna fram... Väl framme hittade jag till slut ett par skor men fick en chock då jag kollade om täckbyxor och jacka då jag insåg att jag måste ut med 2000-2500 kr för att få ett bra ställ. Helt sjukt!
Efter att jag köpt skorna men avstått från en dress så drog jag till mamma å åt middag med henne och Vivi. Sedan begav jag mig mot Bureå där jag skulle föreläsa om bloggning, ja ni hörde rätt, för ungdomarna på fritidsgården där...men de var bara 2 st som kunde komma ikväll så vi beslöt oss för att ta det en annan kväll och jag drog å hälsade på Rebecca en sväng istället :)
Nu är jag hemma (efter 2,5 timmar tillbaks) och har sett på DH sen slutet av fotbollen. Wiie!
Nu ska jag plugga lite till innan jag lägger mig.
ps. kolla in den här reklamen som tidningen hade på sig. Coolt va? (G.L är ju min sambo alltså ;)
Sov så gott allesammans!

Inga kommentarer: