söndag 2 oktober 2011

I morse ringde väckarklockan 8.00 och jag fick mig upp 8.30...skrev lite på tentan men det går oerhört segt och jag har ingen motivation till den, vilket inte känns bra då jag knappt har en timme över till plugg denna vecka.
Efter att jag hade pluggat en stund så passade jag på att göra en rejäl frukost till min sjusovande sambo som kom upp å fikade med mig. Det blev en frunch kan man väl säga :)
Tänkte visa lite bilder från senaste tiden också...först en bild av krukan som står ute. Lite bättre kvalla än senast.

Jag fick också besök av fina Bella, Matte å Malin en kväll för någon vecka sedan...
Jag hade även en egen myskväll vilket inte händer alltför ofta :)
Jag har också hunnit köpa nya kuddfodral inför hösten, julen och påsken...just nu fick de orange ta plats bredvid de gröna i soffan...
Igår hann jag med en massa saker...bland annat så bytte jag gardiner och dukar.
Gardinen blev lite för mörk i jämförelse med de andra sakerna men eftersom att det är en gammal gardin som är gjord på 70-talet av mamma och mormor så fick den ändå en given plats här :)
Jag bytte även tyg på stolarna då de varit röda sedan förra julen (skäms på mig!)
Jag hann också se Disneydags medan jag pluggade igår morse och då fick jag en nostalgitripp då denna gamla goding visades. Jag har den även på VHS i någon låda nånstans...
I fredags var jag ju på bio med Gurra, Bella, Marie å Peter. Vi såg Jägarna 2 och den var skitbra. Lite mer Beck-liknande än den första filmen vilket drog ner betyget mot för den men annars så! Peter var mitt fotstöd ett tag...typ 10 sekunder. Jag skulle ha haft ett sånt fotstöd varje gång jag går på bio :)

Å just ja, igår tog jag mig även ett fotbad å satte på mig en ansiktsmask. Vardagslyx! Tur man har ett jobb som gör att man har allt hemma jämt :)
Jag lagade även en ny maträtt igår kväll...
Det blev laxfiléer på en bädd av broccoli och morötter. Ovanpå laxfiéerna lade jag också ett täcke av fetaostkräm med creme fraiche och italiensk salladskrydda (+ lite salt) i. MUMS blev det. Till det hade jag gjort mos av blomkål, lite vispgrädde + salt å peppar.
Tur att jag har kvar lite rester till dagens middag ;)
Idag hade jag tänkt åka upp till Brännfors och köra ut med fyrhjulingen för att fota lite men det regnar så det ser inte så ljust ut för den idén just nu... Så jag satte mig här istället...
Ha en fantastisk dag allesammans!

Inga kommentarer: