söndag 16 oktober 2011

Det har varit fullt upp på sistone vill jag lova men förhoppningsvis lättar det lite nu framöver då jag ska ut på VFU (Verksamhetsförlagd utbildning för er som inte vet) här i Burträsk närmsta 6 veckorna (var av en av veckorna är skola i umeå men...) vilket känns fantastiskt skönt!
Jag fyllde ju som sagt år i torsdags och igår bjöd jag in till fest här hemma och vi var 17 stycken som käkade tillsammans och närmare 30 senare under kvällen. Mycket trevligt om jag får säga det själv ;)
Jag hade lagat nästan all mat själv...
Till förrätt blev det Quesadillas med bladspenat, creme fraiche (vitlök) och krutrök (norrglimt) (ost) i. Mycket gott. (Bilden tagen idag då jag gjorde samma till lunch fast i större format än den jag bjöd på igår):
Till varmrätt hade jag gjort kall fläskfilé med marinad av vitlök, soltorkade tomater, gul lök, färsk basilika, balsamvinäger, olja, salt och peppar:
Till det hade jag köpt färdig potatisgratäng då jag inte ides göra till så många ;)
Å till efterrätt gjorde jag vaniljpannacotta med blåbär och hallon på:
Eftersom att jag inte hade gjort något av rätterna förr så chansade jag lite och blev lite nervös samma dag då jag tänkte vad jag hade gett mig in på. Men jag tror att det gick hem hos gästerna och det smakade gott tyckte jag också :)
Sen fick jag presenter också! Blommor å sockar å pengar å sockar å presentkort å vin å godis ;) Det var nog allt va? Sjukt mycket saker!!! Jag som bara var så glad att så många kom!
Jag hann inte riktigt med att prata med alla kände jag men jag försökte i alla fall ;)
Jag hade även ordnat lite lekar å det var kul att alla hängde på och var med på dem!
Å Tina fotograferade naturligtvis lite också :) Hon är så kopiöst duktig på det!!
Hoppas att jag får ta del av bilderna så ska jag visa er :)
Eftersom att jag hade så trevligt under kvällen så glömde jag fota själv men...
Idag inväntar jag besök från släkten. Mamma o Hans, mina bröder, mormor å farfar kommer hit i eftermiddag. Min duktiga mamma har gjort smörgåstårta å gräddtårta (jag brukar önska mig det i födelsedagspresent hehe) som vi ska käka :)
Å så blire naturligtvis Bingolotto ikväll. Kanske att Anna kommer hit å spelar också.
Ha en toppendag allesammans! å tusen tack för igår ni som var med!

Inga kommentarer: