torsdag 23 september 2010

Här sitter jag med böckerna upptryckta under näsan typ. Sitter och läser om skolans historia. Kanske inte det allra roligaste precis. Men det funkar! Om en timme börjar jag jobba. Känns braaa. Eller nått. Jag är rätt slö av mig idag. Har haft irriterade ögon flera dagar nu och känner mig förkyld och frisk om vartannat. Tror att det är kattens fel. Och kanske att jag tog in alla dessa rönnbär. De verkar avge någon doft som gör mig allergisk. Typ gräsdoft helt enkelt. Är det doften man är allergisk mot kanske? Jag har då minsann ingen aning men det känns så just nu.
Dagen har bestått av plugg och bokletande. Ja jag var tvungen att köra in till Skellefteå för att försöka hitta boken Det pedagogiska kulturarvet så att jag skulle kunna plugga. Jag hittade den inte på Bokia vilket gjorde mig väldigt besviken. Det skulle ta en vecka att få den beställd dit också. Sååå, mitt sista hopp var stadsbiblioteket...som ligger vars? Jag visste inte vars det låg men till slut hittade jag dit...och banne mig. De hade boken och jag fick låna den direkt! TOPPEN! Heja bibblan! Jag tjänade 300 spänn på den ni!
Som sagt, sen dess har jag haft boken under näsan och nu är det snart jobb då'ra. Men först...lite mer plugg.
På återseende! :)

1 kommentar:

moa sa...

tro det eller ej, men det är faktiskt ganska kul att sticka =D och jag hoppas att jag kommer igång ordentligt på "storkoket" då det är lite mer ekonomiskt än att köpa matburkar hela tiden =)

jag tycker du gör det bra som pluggar, jag =)