tisdag 14 september 2010

Fining




Ja det är Gurra det. Han har varit suuuperduktig igår kväll...medan jag spenderade aftonen/kvällen/natten och morgonen hos Peter + Clara = Tobias, pratade och skrattade en massa med alla och myste med den sistnämnda så har Gurra gjort en massa här hemma. Vad han har gjort kan jag inte riktigt tala om än...men förhoppningsvis så kan jag visa nå bilder snart ;)
Som sagt, efter gårdagens skola så drog jag till P och C...jag blev bjuden på underbart god mat (jag älskar mat...fast det vet väl redan alla? :p) och sedan satt vi och pratade och pratade (okej, jag pratade i alla fall) ;) Det var i vilket fall som helst mycket trevligt :)
Idag har det varit en tung skoldag. Den började visserligen väldigt roligt då jag var på röstlab. Jag var med en kille i klassen som heter David och jag tror att vi hade lika roligt båda två. Det var fränt att få höra sin röst inspelad i så pass "klart" ljud eller hur man ska förklara det. Rösten hördes verkligen ovanligt rent. Vi båda två hade hur som helst helt normala röster osv.
Efter röstanalyserna så var det dags för info. om valwebben. På schemat stod det att vi skulle ha det i 2 timmar men jag tänkte väl att det inte kunde ta så lång tid att prata om hur man väljer kurser på valwebben. Vi slutade efter 45 min. Då var klockan endast 10.45 men jag och några brudar drog och käkade redan då så vi slapp lunchruschen. Efter vi hade käkat så satt vi bara och väntade tills klockan slog 13.00 och det var dags för en föreläsning om Vetenskapsteori. Den var väldigt lång på så sätt att den gjorde mig helt slut men någonstans så tyckte jag ändå att det var bra. Jag blev verkligen intresserad. Jag var nog dock den enda :p
Efter skolans slut och med endast ett äpple till i magen så körde jag snabbt hem kl 16.30 för att hinna till fotbollsträningen kl 18. Jag kom dit några minuter sent, utan middag i magen och orkade inte hela träningen...MEN...efter träningen så beställde jag en pizza, köpte en pepsi och en salladsburk till det, drog hem och satte mig i soffan. Nu ser jag på utfrågningen av Alliansen och jaaa, jag har fortfarande inte bestämt mig på vad jag ska rösta. Jag tycker att Alliansen har infört mycket bra saker och jag tycker att vissa är blinda som faktiskt inte vill inse det. MEN jag önskar bara att de hade lite bättre tankar vad gäller sjukvården och friskolor...då hade det inte varit några problem...men jag är rädd för att det ska bli kaos om de låter sjukvården bli privat... Jaaasi, he jer int lätt när he jer svårt!
Hoppas att alla har en bra kväll! Nu ska jag fortsätta ha en underbar kväll själv :)
På återseende! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där röstinpelningen hade ju varit lite intressant att testa!! / skåningen