måndag 7 december 2009

Måndag

Igår var jag i Byske hela dagen. Det var jättetrevligt och så fick jag god mat också! Inte helt fel, men å andra sidan så älskar jag ju typ all mat som finns och jag har helt ärligt aldrig blivit bjuden på mat jag inte har gillat någon gång förrutom då Maria hade gjort sin gröna äckliga omelett för två veckor sedan. Den smakade varm pepparmint. USCH.
Idag har jag varit på skolan och vi har sjungit hela dagen. Visserligen hade vi gudstjänst på förmiddagen. Jag är inte så värst kristen av mig och jag tror att jag tappar mer och mer av det om jag ska vara ärlig. Nog är det mysigt och så men jag får som mer och mer frågor om saker och ting. Jag förstår till exempel inte hur man kan sjunga en psalm som har en text som säger (kommer inte ihåg EXAKTA ord) typ: Jesus dog för att rädda oss från våra förfäders synder. Hur kan man sjunga något sådant när man inte ska döma folk? Vem säger att mina förfäder levde i synd? Eller alltså ja ni fattar va? Då förstår jag inte varför man inte får svära. Det måste ju ändå låta snällare att säga "fan" till ingenting än att påstå att Jesus räddade oss ifrån våra förfäders synder? Har jag fel?
Hur som helst så har det varit en trevlig dag på skolan!

Jag börjar jobba 18.45 och till dess ska jag BARA vila.
Jag kommer att ha fullt upp hela veckan nu. 
*Jobb ikväll
*Kanske fotbollsmöte imorgon kväll

*Fotbollsträning onsdag kväll
*Nobelfest på skolan torsdag kväll
*Jobb fredag kväll
*Lördag är ej helt klar än
*Julbord och sedan jobb söndag kväll.
Pust.

Nu ska jag spela michelin superG. Skitkul. gå in på www.michelin.se och klicka er vidare. Jag och Gurra har spelat det sedan det kom, typ 2007 :) Det finns bara på vintern så passa på!
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: