söndag 29 november 2009

Söndag kväll
Har haft en underbar helg i Stockholm som nu börjar lida mot sitt slut. Jag har tagit massa bilder men de kommer inte ikväll eftersom jag inte har min dator. Vi sov hos Anna och Jonas i natt och i morse åt vi en jättegod frukost/lunch och sedan for vi på skansen där det var julmarknad. Vi passade på att fika på Gubbhyllan där Peter jobbar och sedan for vi in till stan. Jag har upplevt det sjukaste jag någonsin kommer att ha gjort i hela mitt liv men det var väl rätt faschinerande ändå. Faschinerande att man ens kan komma på sådana filmer? Vad var jag på? Ja det undrar jag själv, men någon typ av porrfilmsfestival? Porrfilm och porrfilm. Det var inget sex på filmerna men konstiga filmer och det värsta av allt. Vet ni vad det var? Jo det var att filmerna visades i konstiga rum. Så som att filmen vi for dit för att se visades inne på en svart herrtoalett med två pissoarer nedanför filmduken. De hade tryckt in två stolar och en pall. Helt sjukt, men en sak man aldrig lär få uppleva i livet en gång till. Och tyvärr tror jag inte att jag vill uppleva det igen heller haha. Jag gick dit med Anna, Jonas och hans ena klasskompis. Det var nå feministiskt över det hela också. Jag är ju kanske inte så feministisk av mig om jag ska vara ärlig. Självklart vill jag väl att det ska vara jämnställt i samhället men det får inte gå överstyr heller. Filmerna kanske inte hade med feminism och göra men hela grejen? Jaja, det var lite väl estetiskt för mig som inte har så bra koll på konst och sånt. Nåja, det var fränt att få uppleva något konstigt i alla fall!
Efter filmen for vi in och mötte upp Gurra för att gå och käka på Pub Anchor. Alltid lika gott. Mums!
Kom hem till hotellrummet, haft telefonmöte och nu ska vi sova. Planet går 8.15 imorgon. Inte så farligt tidigt men det är en dryg dag imorgon med först hemresa, skola med engelsk redovisning och sedan ska jag jobba min första kväll på fritidsgården. Önska mig lycka till!
Sov gott!

Inga kommentarer: