onsdag 11 november 2009

Onsdag

Ja idag har jag skrivit på min novell hela dagen i skolan. Lite drygt att sitta och skriva en hel dag och typiskt att man får all inspiration en halvtimme innan man slutar. Men men, sånt är livet!
Efter jobbet gick jag hem och skottade ute på gården. Efter det gick jag in och åt middag, bytte om och väntade på Tina. Hon hämtade upp mig och vi for till Malin på ljusparty (Partylite). Tack Malin för en mycket trevlig kväll och gott fika! :) Fina ljus är det. Synd att nästan alla luktar och att jag inte har några pengar eftersom jag har planerat alldeles för mycket saker mot för hur mycket pengar jag har. Om jag inte har sagt det redan så ska jag alltså fara till Sundsvall i helgen med fotbollslaget. Sätta in löshår på Tisdag. Åka till Umeå nästa helg. Fara till Stockholm helgen efter det. Undra vem som betalar resten av månaden? Eller kanske resten av året? Inte är det då jag i alla fall. Jag är pank från och med NU. Fick telefonräkningen också. Jag måste sluta låtsas att jag är miljonär haha. Att ringa till det fasta telefonnätet med mobiltelefonen eftersom jag är för lat för att ladda hemtelefonen som har legat utan batterier i 3 veckor är bara för klantigt av mig helt enkelt.
Nåja, någon gång ska jag ju bli miljonär, så får väl återgälda min älskade sambo då istället!
Eftersom det är så mycket inbrott här omkring nu så tänkte jag vara duktig och ta med mig nycklarna istället för att lägga de på vanliga stället. Det slutade med att jag hade tappat bort nyckeln och trots flera försök till att hitta den så fanns den inte någonstans. Tina, ängeln, skjutsade upp mig till svägerskan så jag fick hämta en där. Jag vet att nyckeln antingen är i Tinas bil eller någonstans hos Malin, så den är då inte på vift bland inbrottstjuvarna vilket känns skönt att veta! Väl inne i huset så kunde jag inte hitta den andra nyckeln heller. Efter ca. en halvtimmes letande fann jag den i en byxficka. Så allt som allt gick det väl helt okej ändå. 
Hoppas att den andra kommer fram någon gång också!
Nu ska jag nog lägga mig och sova och ladda inför morgondagen som består av matte, samhälls och naturkunskap. Efter det ska jag och Maria in till stan och inhandla lite alkohol inför helgen.
Sov gott!

1 kommentar:

tinalindgrenvillagatan3c sa...

Jag ha sökt ännu en gång i bilen, men jag hittar den inte! :s
vaaaars kan den vara?!?!