tisdag 24 november 2009

Tisdag

Ja jag har världens julkänsla och jag kan inte rå för det... Jag ringde och frågade mamma om vi kanske kunde ta hennes fejkade julgran eftersom vi funderade på om vi skulle orka ha en äkta...eller Gurra funderade på att han kanske inte orkade med det eftersom det är så jobbigt att hålla den levande så länge. Mamma sa att de inte hade bestämt sig för vad de skulle ha än. När vi hade pratat ett tag stod det klart att man tydligen ska ställa in julgranen dagen före julafton? Nog har vi alltid gjort det hos min morbror men sedan jag flyttade hemifrån har jag ställt in den runt första advent...kanske till och med före haha. Jag älskar att ha en julgran och jag har alltid väldigt svårt att slänga ut den 20e dag knut. Jag tycker att man ska få ha den inne så länge man vill. Det är väl kanske en sak om den står så synligt utifrån men det gör den ju inte. Så med andra ord tänker jag ställa in julgranen denna vecka. Jag vill ju hinna njuta av den så länge som möjligt. Folk må tycka att man inte gör så men jag julpyntar ju första advent (förrutom i år då jag gör det idag eftersom vi ska bort över helgen) så en julgran på det hela kan väl inte skada så många? :) 
Ja min fina blogg. Vad säger man? Det ser faktiskt ut som en sån här andraklassens hemsida som folk hade på 90-talet. Men jag gillar det. När det inte är alltför mycket pjoller så fungerar det tycker jag. Och det är ju jag som ska ha den så :)
För övrigt så har jag varit hemma från skolan idag. Det har runnit var ur mina ögon och jag kan inte hålla de helt öppna. Jag sov till 11.30 och har sedan dess ätit mat och tagit det lugnt. Jag har suttit framför datorn en stund men det går inte sitta så länge p.g.a ögonen. Jag ska dessutom snart fara på hockey med muggan. Jag måste ju fara då jag har en biljett. Jag tog en alvedon som nu har börjat verka och jag känner mig lite bättre! Ögonen däremot får ju ingen hjälp av alvedonen men de blev bättre efter jag tvättade dem med min eye make upremover som är toppen! Den fungerade mot min vagel i somras också.
Nu ska jag snart göra mig i ordning om jag orkar.
Ha en toppenkväll allesammans och heja på SAIK ikväll! :)

1 kommentar:

my sa...

haha jag har noll julkänsla, den kryper bra fram när jag är inne på din blogg ;D men man får inte se ut genom fönstret samtidigt... ;/