torsdag 12 november 2009

Torsdag

Jaha? Vad har man lyckats med idag då? Ja jag har ju först och främst varit i skolan. När jag kom hem strax efter kl 14 satte jag mig ner och räknade lite matte. Det blev dock tvärstopp när jag utan miniräknare skulle räkna ut vad roten ur 86.2 var. Jag orkade inte mer. Tittade på klockan och insåg att jag ändå skulle hämta upp Maria så jag drog iväg. Vi åkte in till stan och inhandlade lite öl inför helgens festligheter. Jag måste bara säga att jag blir lika förvånad varje gång som det kostar över 100 kr på systembolaget. Jag köpte en vinflaska + 8 öl. Jag som brukar köpa typ 6 öl är inte van att det blir över hundralappen, men sen jag började köpa vin så gick det snabbt upp till typ 130 eller något sådant. Idag blev det ännu lite dyrare. Jag kan inte förstå de som köper ren sprit. 
De måste ju bli ruinerade!
Vi var bara i stan en snabbis och for sedan hemåt igen. Väl hemma tänkte jag laga något av köttfärsen men den var visst grå inuti så jag vågade inte göra något av den. Datumet gick ut igår...visst borde den hålla en dag efter tänkte jag men ack så fel man kan ha!

Nu sitter jag i alla fall i soffan och har fixat med gelénaglar inför trippen till Sundsvall imorgon. Jag kanske tar med mig datorn för det lär nog bli några dötimmar på Lördag.
Äsch,vi får se hur mycket packning jag har.
Inväntar Gurra som är på väg hem från sin jobbtripp. Han var i Oslo och jobbade igår och idag var han i Alingsås. Ser dessutom på Ice road truckers. Det är typ bra haha. I brist på annat i alla fall!
Som sagt, vi får se om datorn hänger med annars hörs vi på Söndag!
Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: