torsdag 2 juli 2009

TOKIG.

Kan man bli mer förbannad än vad jag har varit sedan jag gick och la mig igår kväll och i morse?? Jag hade fått ett brev från Arbetsförmedlingen där det stod att de hade avanmält mig från A-kassan osv. fr.o.m NU? Jag blev helt tokig eftersom jag har haft nog svårt att få min jäkla ersättning någon gång! Efter en telefonkö så fick jag äntligen tala med någon som sa att det var för att jag ej kontaktat dem v.26 som det stått på min handlingsplan att jag skulle göra. Då sa jag bara att jag hade haft telefonkontakt med någon sörlänning som skulle meddela AF i Skellefteå om att jag fått jobb men att jag inte visste vilket datum jag skulle börja och att jag skulle ta kontakt med dem när jag visste...och då frågade jag också om jag behövde ta kontakt med dem v.26 eller om jag kunde ringa när jag visste startdatumet för jobbet. Han svarade att jag INTE behövde höra av mig förrän jag visste datumet... TYVÄRR hade han inte skrivit det i meddelandet till AF Skellefteå... HUR SOM HELST, så fick jag rätt och de fixade till det på direkten, men tokig hann jag bli!! Att det ska vara så svårt att ta upp telefonen och kanske FRÅGA varför man inte har hört av sig om de undrar.

NÅJA, jag blev lugnare när de fixade det direkt!

Igår gick jag på marknaden en sväng och köpte en handväska och lite godis. Efter det så drog vi på hembygdsområdet och åt karré och potatissallad. Det var gott! Efter maten så gick vi till campingen och spelade minigolf. Vi vann var sin gång så det var ju bra!

På kvällskvisten drog vi ut och körde bil och hade med oss fika...jag och Gurra alltså... Vi var väl ute ca. 2,5 timmar och körde vilse en gång också...fast vi hittade ju tillbaka typ direkt men... Det var mysigt med fika i bilen...med min björnskräck vågade jag mig naturligtvis inte ut för att fika! ;)

Idag har jag städat, tvättat, diskat och sorterat massa viktiga papper.

Nu kom mamma, Hans och mormor hit för att bjuda på grillat, så nu ska jag hjälpa dem med maten.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: