tisdag 30 juni 2009

Stekande marknad.

Igår gjorde jag så mycket som att gå på stan hela dagen med Sara. Jag och hon var lika less bägge två så vi höll då rent på att döööö i värmen. Jag hittade mig i alla fall ett par sommarskor och ett par jeansshorts. Igår kväll satte jag och Gurra ner båten i Burträsket och begav oss ut på en liten fisketur. Det började inte så bra för min del då jag knappt fick ett napp, och absolut inte en fisk... Gurra däremot, som kastade kastspö, han skulle göra ett snyggt kast men misslyckades och draget med lina flög ner just intill båten....när han väl fick upp den så satt det en aborre på som hade lyckats fastna förmodligen på vägen upp. När han sedan kastade ett till kast så fastnade en till aborre...ingen av dem hade alltså bitit på betet utan hakats fast. Jäkla röta. Sedan var det min tur att ta alla småfiskar...tror jag fick runt 7 st. Det var trevligt och myggfritt p.g.a blåsten!

Idag har vi blivit husägare igen, på papper...eller Gurra i alla fall...jag har ju inget jobb så jag kan ju inte låna till ett hus. Detta firade vi genom att käka lunch på Värdshuset, jag, Gurra och hans föräldrar, syster och en kompis till henne. Det var trevligt och gott!

Efter lunchen begav jag mig ut i den stekande solen för att titta en sväng på marknaden som började idag. Det var rätt mycket stånd i år tycker jag, och helt okej faktiskt. Har varit riktigt dåligt några år tycker jag, men jag hoppas det blir bättre framöver! Jag hittade en väska som jag tänker köpa sen så jag slipper sno Marias någon fler gång, och så hittade jag naturligtvis Karlstens karameller, från Byske, som jag provsmakade tills jag ska köpa en egen påse...mums!

Nu sitter jag och ska planera in min och Gurras semester som äger rum nästa vecka. Vår slutstation är Kilafors och ROCKWEEKEND nästa helg men före det tänkte jag att vi skulle kanske besöka Jämtland för att sedan dra mot Järvsö så Gurra får se var jag bodde en vecka då jag praktiserade på Rovdjurscentret De 5 stora, typ hösten 2005 tror jag det var. Det kommer nog bli en trevlig vecka bara det inte är alldeles för varmt då vi ska åka bil hela tiden.

Ikväll kanske jag ska vara med Tina om hon nu kan äta sin palt klart...fast jag måste ju käka middag innan dess också så det är nog bäst att jag tar mig i kragen och hittar på något att laga. Varför ska det alltid vara så förbaskat svårt att hitta på något att äta varje dag? Jag blir sååå less ibland, medan jag vissa gånger hittar på en massa saker...just nu är det en tom period i mina matfantasier...och på tal om fantasier måste jag bara berätta om mina konstiga drömmar. Varför är min fotbollstränare med i min dröm var och varannan natt nu? Är det för att jag konstant lider av ångest över min svullna tå som gör att jag inte kan träna, eller vad är grejen? Det är väl tredje natten inom en vecka som han varit med i mina drömmar nu...JAJA.

Ha en underbar kväll i solen!

1 kommentar:

bror din sa...

Mycket stånd i år? Var du på köttmarknaden eller?