söndag 7 juni 2009

Liftande tjejer på vift.

Igår blev det partaj på hög nivå. Förfest hos Tina med hon, Anna, Maria och Emelie. Vi hade riktigt trevligt och Caje skjutsade sedan in oss till Skellefteå där vi först gick ut på Carl-Viktor, sedan blev det Balzac.

Skulle försöka ta oss hem och beställde en taxi som aldrig dök upp vilket gjorde att vi hittade en s.k "svarttaxi". Han ville ha 350 kr till Burträsk och jag sa att han fick det om han körde varsamt. Han körde ut mot Burträsk men stannade vid en bensinmack och ville ha pengarna där. Då sa jag bara att jag vägrade betala förrän vi kommit fram till Burträsk eftersom det är så det är med "riktiga" taxiresor. Det gick han inte med på och då sa jag bara att näe då hoppar jag ut, och så hoppade vi ut och han drog iväg, kanske inte helt glad. Vi gick mot Burträskvägen och efter ett tag fick vi skjuts av en snäll man som hade varit på dans i Bredsele. Han skulle bara till Hjoggböle (halva vägen till Btk) men det var ju guld värt i alla fall! Efter han släppt av oss så gick vi ett tag innan det kom två gamla bilar med några kända ansikten. Tyvärr var det fullt i båda bilarna så vi gick vidare en bit innan två bodbyssare kom och vi skjutsade oss ända till Burträsk. TACK! Allt detta för 100 kr vilket var himla bra då vi var 3 st också...inte för att jag sett pengar av någon än?? HMMM :P

Idag har det varit en riktigt seg dag och jag fick mig inte upp förrän där vid 11.30. När jag vaknat upp och gjort mig klar drog jag hem till Muggan och hämtade henne (hon som för övrigt kom hem från utlandsresan idag) för att dra på pizzerian och käka pizza som frukost-lunch...mums!

Efter det så drog vi in till hennes lägenhet i stan med släpen och hämtade MALM-byrån som vi köpt av henne för att ha som tv-bänk. Vi har inte betalat den än men... Den blev i alla fall fin i vardagsrummet. Nu saknas bara soffan, soffbordet, tvn och lite hyllor och tavlor, samt lampor och blommor. Jiihooo...

Gurra hade även hunnit måla ett varv i det blivande kontoret vilket var fantastiskt bra!

Sara och Nicke kom förbi med de tre soffkuddarna de inhandlade åt oss när de hade varit på IKEA i Haparanda. Det var också guld värt eftersom de inte gick beställa på internet tillsammans med soffan och resten av möblerna som vi får hem med lastbil.

Nu ligger jag i soffan och ser på Filip och Fredrik.

Har ju kanske glömt skriva att det gick bra på min första inskolningsdag på hemtjänsten i Torsdags. Riktigt kul var det faktiskt! Imorgon ska jag inskolas på en kvällstur...16-21.

Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer: