söndag 14 juni 2009

Saknade.

Vad dålig jag varit på att skriva i veckan känner jag. Jag är mest irriterad över att jag inte kan föra över bilder till datorn eftersom den håller på att krascha...det gör inläggen mycket tråkigare när man inte kan pimpa dem med bilder!! :)

Hur som helst så firade vi i alla fall Anna och Emeli i Fredags. Jag och Marie. Vi hade överraskningar åt dem...de fick blunda och hade ingen aning om var de skulle. De fick hitta sig fram ner till älven mitt inne i Skellefteå där jag och Marie hade ordnat en picknick med middag (kycklingsallad) och efterrätt. Det blev också kubbspel där nere innan vi drog vidare upp mot Eddahallen för att spela minigolf i våra härligt snygga badmössor som vi fått av Marie. Anna fick en mus, Emeli en anka, Marie en haj och jag en hallonmössa. Folk trodde nog vi var onyktra? Efter minigolfen blev det bowling på bowlingkompaniet. Kvällen avslutades på Statoil norr med diverse ätbara saker samt sista presenterna. Riktigt trevligt var det!

Igår jobbade jag mellan 7-9 på morgonen och drog sedan hem och somnade om till, otroligt nog, 12.30 innan jag fick mig upp. Då gjorde jag mig i ordning inför att dra på bröllop. Min fasters mans (de är inte gifta) dotter gifte sig...hon har vuxit upp som en kusin till oss så det var riktigt trevligt att se henne. De var så otroligt fina!

Jag följde mamma och Hans dit och efteråt drog vi först till Bergsbyn och åt glass, fast jag åt en otroligt god hallonsorbet eftersom det var den enda laktosfria "glassen". Efter det så drog vi till Stackrönnan och köpte var sin räkmacka som vi tog hem till mamma och Hans och tryckte i oss. Sedan drog jag hem och sov eftersom jag var uppe med tuppen även idag för att jobba 7-9.

När jag jobbat klart idag så drog jag hem och började skruva upp lite hyllor och fixa här hemma. Nu har vi målat klart kökssoffan och bytt tyg på den. Den blev jättefin tycker jag! Nu är det bara köksluckorna, gardiner samt möblerna från IKEA kvar...sen är allt toppen! Just ja, även sängramen måste vi måla och skruva ihop för vi ligger fortfarande med madrassen på golvet vilket inte är så snyggt, eller odammigt!

Vi har också spelat lite Guitar Hero och nu ser vi på tv. Strax blir det sängen eftersom Gurra ska upp och dra till Stockholm imorgon medan jag ska dra in till Skellefteå på "Lyftteknikskurs".

Jag fick en sån oerhörd längtan efter alla underbara människor på Dalabo (min f.d. arbetsplats utanför Bjurholm) ikväll. Jag har verkligen börjat känna att jag saknar dem otroligt mycket! Tänk bara att få ta sig en kaffekopp på morgonen och sedan leka med barnen ute i det fina sommarvädret! Synd bara att vädret inte är bra alls!! Det gör det hela liiite lättare att försöka förtränga saknaden...eller så kanske ändå inte... Jag hoppas att jag kanske hinner hälsa på dem innan de går på semester.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: