söndag 12 juli 2009

Semestertrippen.

Kom hem i afton efter en härlig semestertripp som började i Måndags. Startade hemifrån där vid 11-tiden, käkade lunch i Bjurholm för att få uppleva lite "nostalgi". Tittade in på Jakt och Fiskemuseet i Dorotea,
för att sedan dra vidare mot Östersund. Hittade Anders Södergrens camp som vi valde som sovplats inför kvällen. Vi åt middag i tornet där bredvid, som hette Arctura.
Riktigt god mat och frän utsikt...synd bara att det spöregnade ute hela tiden. Efter middagen körde vi och tittade lite på Frösön och sedan ville vi gärna få en glimt av storsjöodjuret där det sägs ha setts till, men vi såg inget sjöodjur... Det här var det enda vi hittade...
När vi kört runt och klockan hade hunnit slå 20.00 så kom vi på den briljanta idéen att dra en sväng till Åre för att se hur det såg ut där...så vi drog helt enkelt mot Åre och hann besöka Ristafallet innan vi kom fram... Det var väldigt fint, både vid Ristafallet och i Åre...

Vi kom tillbaka till Östersund där vid 23-tiden så då gick vi bara och la oss för att vara utvilade inför bilkörandet nästa dag, då vi begav oss mot Järvsö. Vi hann med en loppis på vägen men hittade inget intressant. Väl framme i Järvsö möttes vi äntligen av lite värme och sol. 22 grader mätte vi upp...vi sov dock inte där vi tänkte först, på Gästgivars, utan det blev Sleep n´eat uppe vid Järvzoo/Rovdjurscentret istället eftersom det var fullt på Gästgivars. Det var riktigt mysigt på vandrarhemmet och vi bytte om till shorts för att ta en härlig promenad ner till byn för att käka och kolla runt lite. Det blev dock ingen härlig promenad eftersom regnet hade hunnit ifatt oss och det bara var att byta om till vinterkläderna igen och ta bilen ner till en restaurang. Det var mycket god mat även där, precis som på Arctura, och vi begav oss sedan till vårt rum och såg på minnesstunden för Michael Jackson i brist på annat.
Dag 2 i Järvsö besökte vi Järvzoo och Rovdjurscentret...jag som redan sett det ca 1000 ggr hade inte så mycket att längta efter men lite kul var det allt att gå den dryga 3 km långa träbron i djurparken!

Vi begav oss sedan ner mot slutmålet, Kilafors, i hällande regn, och slog upp tältet. Där stannade vi kvar i över ett dygn, förrutom de gånger man var tvungen att gå på bajamajorna. Vi spelade mest kort och ritade saker på whiteboarden som jag införskaffade på Dollarstore någonstans på vägen ner?...


På Torsdagseftermiddagen kom Michael och Peter ner och de hade som tur var köpt med sig ett par stövlar till mig...eftersom jag inte tänkt på den idén om stövlar så hade jag redan blött ner mina skateskor flera gånger om, och plastpåsarna jag trädde på fötterna gjorde inte sitt jobb som tänkt då de bara gick sönder hela tiden. Vi tog oss i alla fall några öl i regnet för att sedan avnjuta bra musik ifrån WASP och D-A-D. Riktigt jäkla bra var det! Synd bara att vädret var så kasst.


Fredagen blev lugn innan vi gick till M och P's partytält, där det var behagligare att sitta i regnet än utanför vårt tält under bar himmel. Vi lyssnade på bra musik, åt lite mat och sedan drog vi in på området och såg lite band...inget värt att nämnas som var särskilt bra.
Igår dök äntligen solen upp, och lite friska vindar också som gjorde att området sakta började torka upp efter allt regn och lera... Vi spelade lite badminton men insåg att det blåste för mycket, så vi lånade en plastboll av grannarna och spelade lite beachvolleyboll innan vi tog oss ner på området för att se Heat.

Fick mig in en sväng på V.I.P-tältet men blev inte långvarigt där förrän jag begav mig till tältet i ren uttråkan... Missade Edguy men hörde dem genom tältet... Somnade sedan men vaknade upp, gick ut för att kissa och fick se lite Dimmu Borgir sådär mitt i svarta natten. Det var lite mäktigt faktiskt...

Eftersom det blev så kopiöst lite alkohol drucket igår och slut med fest redan vid middagstid så fick vi oss iväg hemåt tidigt i morse.

Vi har helt enkelt haft en väldigt regnig men trevlig semestervecka och nu väntar lite ledighet inför jobbstarten på Torsdag.

Fick även besked om skolan idag...jag är på reservplats nr.108...Det ser med andra ord inte så ljust ut och då vet jag helt enkelt inte vad jag ska göra i höst...hoppas jag får jobba lite på någon förskola...det blir att kolla sådant i veckan på mina lediga dagar...
Nu ska jag sova och njuta av den sista ledigheten!
God natt!

Inga kommentarer: