lördag 25 juli 2009

Philip.

Tre dagar går väldigt fort när man har roligt... I Torsdags jobbade jag till kl 12 och sedan la jag mig här hemma i soffan någon timme innan jag gjorde mig klar och drog mot Skeå. Hämtade upp Lisa på Granngården eftersom hon och Sara hade stängningen. Jag och Lisa drog vidare mot Byske och Emma... Vi gjorde oss ännu mer klara där och bytte lite kläder mellan varandra osv. och sedan begav vi oss till Emmas kompis. Det var jättetrevligt och där vid elvatiden så begav vi oss mot Lanternan (som jag alltid trott har hetat Lantärnan eftersom man säger så...). Nåväl, det var inte så mycket folk där och omkring 00.30 begav vi oss hemåt, jag och Lisa. Jag var nämligen chaffis, så det var ju perfekt att få sig hem också!

Igår drog jag in till stan och mötte upp Moa...hon bjöd mig på lunch på CK och sedan gick vi och handlade lite på Clas Ohlsons...jag hittade två ekhyllor som jag ska sätta upp i matrummet och så fyra "burkar" som jag ska ha på lite olika ställen...typ två i köket, en på toan nere och en på toan uppe. Samt en lampa som jag ska ha i vardagsrummet, och lite vita plastkrokar. Det blir nog bra när det kommer på plats! Efter det så drog vi till Moas fina lägenhet och satt oss i hennes underbart sköna soffa och bara pratade. Jag drog hem redan där vid 19.30-tiden eftersom jag skulle jobba idag...

Jag började kl 7 imorse och jobbade till kl 12. Nu är jag hemma fram till kl 16 och jobbar då till 21... Samma visa imorgon så det blir en lugn kväll!

Största nyheten idag: Anna, min älskade vän, har ju tänkt flytta till Stockholm i början av Augusti då hennes kille ska plugga där. Hon har sökt några jobb och bla. ett jobb som barnflicka hos en familj. Hon pratade med dem igår och skulle bestämma sig idag om ifall hon ville ha det eller ej. Det var bara så jäkla roligt att hon ringde och sa idag "Katarina, vet du? Vet du vem familjen jag ska jobba hos är? Philip Gripenhielm från Nya Tider". Jag, som är typ största fanset av alla dessa svenska såpor blev helt till mig haha. Jag sa åt henne att hon MÅSTE ta jobbet. Jag tyckte det var fränt...nog för att han är typ en B-kändis för vissa men...JAJA! Får väl se sen vad hon bestämmer sig för :p

OBS! Anna rättade mig med att det inte var MIN mammas rosa grisdräkt utan HENNES mammas...den jag skrev om i förra inlägget alltså haha...det stämmer ju bra det...jag råkade helt enkelt bara glömma "ANNAS" före mammas :P

Nu ska jag fortsätta vila inför jobbet.
Ha en trevlig helg allesammans!

Inga kommentarer: