onsdag 22 juli 2009

Barnasinne.



Visst måste man väl få leka och spåra ut ibland trots att man inom en snar framtid är 22 år? Själv tycker jag inte att det är någon ålder ens :P Inte för att ha kul i alla fall...
Som i kväll till exempel, då jag och två jämnåriga fina vänner började med att spela basket mitt i samhället på vägen i brist på annat... Efter det klädde vi in en hel bil med toapapper...oket då Tina, det var faktiskt vi som gjorde det...dessutom inser jag nu att vi glömde ta bort papperet så det får du så glatt göra i natt eller imorgon haha... Efter detta så kom vi på en så rolig sak som att försöka RULLA bilen vi åkte i, genom Burträsk... Vi bestämde oss efter ett tag att vi var tvungen att ha mycket fart och sedan fick vi hoppa ut i farten, då den var låg, och knuffa på för att sedan hoppa in i farten igen... Roligt hade vi minsann!
Vi hade egentligen tänkt spela in en film...men vad tusan ska man spela in för något då? Det var inte direkt som att vi hade något manus... Det var lättare då vi spelade in "Mia och Klara" då vi bara härmade deras scener...men det vore kul att kunna göra en egen liten film någon gång... Vilket påminner mig om den gången då jag och Anna ej hunnit bli kompisar ännu och jag var hos Sussa... Emma, som var hos Anna, ringde till Sussa och mig för att fråga i fall vi ville vara med och spela in en skräckfilm hos Anna. När vi kom dit fick vi naturligtvis vara "mördarna", iklädd en rosa GRISdräkt??? Som vi på senare år insett inte alls vara en grisdräkt utan mammas kläder från 70 (?)-talet haha...
Jag hoppas jag får ha någon fler trevlig kväll under denna sommar!
Nu ska jag käka kvällsfika, se något bra på tv och ladda inför jobb imorgon igen... Jag jobbar bara 7-12 vilket känns skönt... Sedan är jag ledig på Fredag och så jobbar jag helgen, delade turer både Lördag och Söndag...Men vad gör det då jag får en massa pengar? tjooooo...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det tog fan ÅR att ta bort de där papperet, de hade som klibbat fast i bilen..Jaja, jag kan förklara sen.. Vilka busar ;)

prutt sa...

Nu vill jag rätta dig, konstigt att jag kommer ihåg mer än dig. ;) Du var inte kompis med sussa än då heller. Utan vi ringde till sussa och dig. Sedan när kameran gick snder följde du med susanna hem, så blev ni bästisar. ;) Sedan dröjde det hundra år innan vi blev det, haha. Puss