tisdag 16 augusti 2011

Jag har idag kokat min första svartvinbärssaft någonsin. Eller min första saft överhuvudtaget.

Den provsmakades nyss å smakade gott trots att den var lite sur, men jag gillar sura safter så jag ville inte ha mer socker i. Ändå tog jag endast hälften av vad det stod i receptet.
Jag har också passat på att ta kort på mina senaste inköp när det gäller inredning:
Först det här som jag köpte i Lövånger...
Sen denna som jag köpte i Skeå på Bibo.
När saften å fotograferandet var färdigt så åkte jag upp till Brännfors, till Sara för att umgås lite :) Vi satt å såg på tv hos hennes föräldrar å sen drog vi hem till hennes egna hus å jag blev bjuden på mat. Fylld franska. MUMS!
Efter middagen kom Tina förbi å vi satt å pratade en stund å sen gick vi ut å hälsade på fåren en stund...
...innan vi bestämde oss för att åka till Forsnäs en sväng å hälsa på nå hästar. De var jättefina å jag vågade faktiskt klappa dem...men inte gå in till dem...
Vi drog sedan hemåt igen å bestämde oss för att gå ut å kolla om det fanns nå svampar i skogen.
 Jag som både är rädd för hästar å skogen är nöjd efter denna dag vill jag lova.
Det enda jag inte är nöjd över är min okunskap över svampar. Jag som trodde att jag visste en massa men tydligen inte.
Är det någon som kan förklara vilka svampar detta är?
Jag blev för feg å litade inte på mig själv vilket innebar att jag till slut slängde bort alla svampar......
Jajja, nu ska jag sova få se vad morgondagen bjuder på.
God natt allesammans!

Inga kommentarer: