måndag 28 mars 2011




När man är sjuk är det tillåtet att bädda ner sig i soffan och se på tv hela dagarna :)


Synd bara att magknipen är jättedryg idag och att jag endast fått i mig en halv macka och lite fruktsoppa sedan lunchen (två mackor) igår... Febern har sänkt lite lite och inte gått över 39 idag vilket är skönt :) Jag har även lyckats duscha vilket höll på att ta livet från mig då jag blev helt svimfärdig! Nåja, jag hoppas på att bli frisk snart och kunna äta riktig mat igen! :)
Kan någon svara på varför det är så dåliga program på tvn på dagen då jag väl ska se?...
Hej hopp!

Katta

1 kommentar:

Dannie sa...

Kul att du skrev just det. Samma stund som jag fick svar från Oriflame på min första fråga, så frågade jag varför de inte stod med på djurensrätts lista...


From: daniela lindh
Sent: den 25 mars 2011 20:47
To: Kundservice [Stockholm]
Subject: RE: Vanliga frågor - ny fråga



Tack för ditt svar. En fundering bara... Varför är inte Oriflame med på Djurens Rätts sminksmarta lista?

Mvh Daniela


Hej igen,

Oriflame har väldigt strikta regler när det gäller säkerhet och etik. Våra produkter testas dermatologiskt (dvs på huden med hudläkares expertis) på frivilliga "försökspersoner".

Vad gäller ingredienser och råvaror så köps de in från leverantörer som garanterar att inga djurtester förekommer.

Oriflame har aldrig själv testat på djur, varken råvara eller färdig produkt.

Oriflame uppfyller alla de krav kring djurtester som finns inom EU. Anledningen till att du idag inte ser vårt namn på listan hos t ex Djurens rätt, beror på att Oriflame är ett globalt företag,

som behöver och har som krav att arbeta med sådana här frågor i alla de länder vi arbetar. För att man inte finns med på listan innebär med andra ord inte jobbar enligt de riktlinjer- ej djurtestat.


Med vänlig hälsning

Gitte Tappin
Customer Service Assistant


Tänkte att jag väntade med att besvara din kommentar tills jag fick svar från Oriflame. Tycker att det är dåligt att de inte går med, för det ger ju bra reklam.