onsdag 10 november 2010

Kan man bli överraskad över att vara förkyld igen kanske? Nej, skulle inte tro det.
Här sitter jag i alla fall i soffan och är helt slut efter dagen, som sett ut som följande:
* Jag klev upp yrvaken och skulle släppa ut katten då jag såg att det snöade. Jag blev glad men samtidigt kändes det jobbigt då jag visste att jag skulle köra 10 mil för att få mig till skolan.
* Sprang ut och satte igång motorvärmaren.
* In i duschen.
* Jag tvingade i mig min morgongröt (då jag både kände att förkylningen blev värre och värre + magkatarren så är man inte så sugen) och gjorde mig i ordning inför dagen.
* Kl o6.47 (brukar försöka få mig iväg 06.30) rullade jag ut bilen i snökaoset och började köra. Jag tyckte att det var jobbigt till en början då det fortfarande var så mörkt ute och det att man inte såg något av all snö...men sen blev det lite bättre, fast då blev det ju spårigt istället såklart.
* Jag hann just så pass fram till dagens lektion som handlade om etik och moral. Riktigt intressant var det.


Efter skolan var det tänkt att jag skulle fika med Lisa men hon var hos frissan och istället för att vänta och se ifall hon kunde komma till universitetet så bestämde vi oss för att ta en lunchdate imorgon istället, vilket innebar att jag styrde kosan hemåt. Och det var inte lätt kan jag ju säga. Det var oerhört dåligt före hela vägen och det var inte plogat på hela dagen förrutom på en mycket kort sträcka.
Väl hemma så möttes jag ju av liiiiite mer snö än vad jag hade förväntat mig, så då var det bara att börja skotta. Jag skottade i över en timme och sedan var jag barnvakt i 45 och drog sedan hem igen och skottade lite till. Just ja, hann förbi Konsum och köpte två panpizzor då orken till att laga mat hade försvunnit under skottningen.
Har även börjat med en ny magkatarrsmedicin idag. Ranitidin. Tabletten skulle sväljas med ett halvt glas samarin. Gissa hur det gick? Ja det gick faktiskt bra även om jag hatar samarin. Hur som helst så hoppas jag att jag ska få må bra nu i magen igen :)
Nu ska jag försöka läsa lite. Det blir en tidig kväll ikväll då jag tänker (med 90% säkerhet) åka buss imorgon för att slippa köra själv. Då kan jag läsa lite på bussen också vilket är toppen :)
Ha en trevlig kväll allesammans! :)

1 kommentar:

Annapannne sa...

Vänta bara. Snart kommer samarin bli din bästa vän. Som den är för miiig! PUSS