fredag 19 november 2010

Fredag idag. Den här fredagen började med vääärldens sovmorgon. Både för mig och Gurra tydligen haha. När jag vaknade så hade han fortfarande inte klivit upp för att jobba trots att han sa att han skulle upp redan kl 6 i morse... Nåja, det var skönt att få sova länge i alla fall!
Väl uppe så käkade jag lite gröt och pluggade. Jag pluggade i nån timme tills jag lagade lunch. Korv och makaroner, UTAN ketchup! Mamma tyckte nämligen att jag skulle försöka vara utan ketchup i en vecka för att se om magen blev bättre. Det gick faktiskt att äta utan ketchup, tro det eller ej.
Jag pluggade ytterligare några timmar efter lunchen och har äntligen läst ut Den värdefulla praktiken. Nu ska jag bara göra en sammanfattning av den men det hinner jag inte börja med förrän på söndag eftersom att det är utbildning hela dagen imorgon och på söndag.
Gurra for och handlade ingredienser till middagen och när han kom hem så lagade jag detta, som nyss åts:
Ja, jag hittade inga recept och med tanke på att jag aldrig har lyckats med en gryta förr i mitt liv så hade jag inte så stora förhoppningar på att lyckas idag heller, men det gjorde jag faktiskt. Tack vare att jag fick se på Josefin när hon lagade köttgrytan inför personalfesten. Enkelt och gott ;)
Och för övrigt går tiden väldigt fort när man har roligt.
Jag och Gurra i Balingen (Tyskland) 2005.
Det var typ det äldsta kortet jag kunde hitta just nu. Det finns knappt några från 2003 eftersom då hade i ju inte någon kamera?! Och dessutom var de ju så dåliga då kamerorna haha. Vilken skillnad det är nu faktiskt...
Här är vi i år...gamla och slitna haha.
Men nää, nu börjar ledigheten med tv, kladdkaka med grädde, chips och dipp! Mums ;)
Ha en trevlig fredag allesammans!

Inga kommentarer: