fredag 5 november 2010

 Så här mysigt hade Zingo det på strykbrädan i tisdags...
Undra varför det dröjer så länge mellan mina inlägg numera? Jag kanske helt enkelt inte har tid till att skriva... Nåja, en sån här god middag fick jag i alla fall i måndags av Gurra. Det var SÅÅÅÅÅ gott! Karré med champinjoner och gräddsås...vinbärsgelé och potatis. 
MUMS säger jag bara!!
Annars så har veckan innehållit lite att sy gardiner och dukar, samt rapportskrivning för fulla muggar. Igår blev den äntligen helt klar och nu är den inskickad. Nu är för övrigt även den första kursen på utbildningen klar och det känns skönt. Fast ändå lite skrämmande då nästa kurs börjar redan på måndag och att jag inte har någon aning om vad det innebär.....
Nåja, idag har jag i alla fall hunnit med mycket. Jag har vaknat, stökat bort en massa, marinerat fläskfilé, gått ut med Empan och Gibson i 2 timmar, handlat, bakat bullar för första gången i mitt liv,
bakat moccarutor för första gången i mitt liv, 
 skalat potatis och gjort potatisklyftor i ugnen, ätit middag
och nyss färgat håret.
Provsmakat en bulle har jag också gjort...och tro det eller ej men den gick faktiskt att äta ;)Snart ska vi provsmaka en moccaruta också få se...de har inte cocos på sig för jag hade inget hemma :( Men det blev lite strössel istället få se hur det blir.
Nu ser vi på Idol och jag ska stryka ett par gardiner och sätta upp.
Jag hade även tänkt hinna städa idag men det har det rent inte funnits tid för. Jag tänkte att det inte löntes städa innan jag hade bakat och lagat all mat...
Hoppas att alla andra har en trevlig kväll :)
Imorgon blir det 2010 års LIF-fest!
Hej svejs!

Inga kommentarer: