torsdag 29 juli 2010

Vi hade en trevlig kväll hos Marie på sjungande igår. Vi käkade gott (grillat och Muggans egengjorda potatissallad), drack coca cola (i alla fall jag, Sara och Johan som var nyktra) och babblade på en massa om allt möjligt :)
 Marie överraskade inte bara med världens godaste potatissallad utan även med världens godaste efterrätt...
 Vi satt i lusthuset som de har ute på gården på sjungande...tyvärr var det inte så skönt att sitta där länge men...
 Till slut gick vi in...
Marie hade ett allvarsamt snack med oss om att vi absolut inte fick fotografera Viola på något sexuellt sätt... (Viola är hennes kompis skyltdocka som har bott hos Sofia i typ 2 år och nu bor hos Marie...)
 Detta blev slutresultatet av fotosessionen. Johannes och Viola. (Detta var det enda kortet jag skulle få ha på Viola sa Marie...hon skulle nämligen se anständig ut! (varav HAJbadmössan gjorde henne kanske?)
 Sara var också med ;)
 Och Joanna bjöd på kvällens snyggaste bild :)
Jag och Sara skjutsade ut ungdomarna på Station och så drog vi en raggarrunda innan vi körde hemåt. Det åskade nå fruktansvärt på vägen och vi såg några JÄTTEblixtar. När jag hade lämnat av Sara hemma hos henne så var kl 00.26 och det lyste hos min morbror så jag drog dit en sväng. Anders (min brooor som är 26 år och bor hos min morbror...) skulle just duscha och morbror Björn satt och åt glass med jordgubbar. Mitt i natten! Det märktes att de har semester. Nåja, jag skyndade mig hem och var jätterädd för alla blixtar, men hem kom jag och här sitter jag nu, dagen efter. Snart drar vi mot Boliden för att hälsa på Hanna! Jag har inte ens varit i deras nya lägenhet (som numera inte är ny eftersom det kanske var sisådär 3 år sen de flyttade dit?) så det ska bli kul! Jag träffade ju Hanna förra helgen en sväng när det var sockenmästerskapet men ändå! Vi ska käka nånstans om det finns något som är öppet i Boliden och så ska vi väl bara ha det bra :)
Förresten är mitt drömjobb ute på platsbanken men jag kan ju inte jobba i Bjurholm :( BUHUUUUUUUUU. Barnskötare 50% på Dalabo (min tidigare arbetsplats alltså). Jag förståååår inte varför det inte kan vara närmare mellan Burträsk och Bjurholm. Det känns tungt att inte kunna söka det :( MEN!!!! Vad ska man göra?!
Ha en trevlig dag/kväll allesamans! :)

1 kommentar:

Muggan sa...

Jag såg väldigt vuxen och bestämd ut på det kortet. INT! (anna-språk)Men det var fin dokumentation! :)