fredag 30 juli 2010

Igår på eftermiddagen hämtade jag först upp Anna och vi drog vidare mot Skeå för att hämta upp Marie, sedan drog vi mot Boliden för att hälsa på Hanna! Det var som sagt 4 år sedan jag var där och hälsade på och de har ju hunnit flytta till en annan lägenhet mer centralt och det var jättefint och mysigt där! Vi käkade pizza och sedan godis. Vi åt och åt. Och pratade och pratade.
 Och gick ut på en promenad runt i Boliden. Bland annat runt Sidtjärn...stället som jag aldrig har sett i Boliden förut. Det var fint där! Ja alltså hela Boliden är väl som fint men det var ju som en park ungefär.
Vi stannade och köpte godis... Vi hade lite olika påsar... Först ut är Hannas...
 Sen Annas...
Sen min (jag lovar...jag har kvar nästan hela fortfarande ;p)
 Maries då? Hon hade ingen. Hon åt en Calippo och skrapade trisslotter istället :p
Hur som helst så drog vi hem vid 21-tiden men stannade till vid sommarstugan i Finnfors. Min farbror och faster var där så vi tvärhälsade på dem en sväng innan vi körde vidare, först mot Skeå och lämnade av Marie och sedan mot Burran igen. Det var en riktigt trevlig kväll! :)
Idag har jag sovit för länge men sedan har det varit bra fart i mig. Jag har dammtorkat och rengjort toa och dusch, dammsugit (Gurra tog över när jag drog och handlade) och lagat hemmagjorda älgfärsbiffar med rotmos (kanske snarare morotsmos men...) och lingonsylt. Mums var det!
 Nu sitter jag i soffan en sväng innan det är dags för att skura och sedan ska jag och Gurra spela spel.
I morgon åker jag till Bjurholm och hälsar på :) Jag hinner bara med en familj den här gången men det blir väl fler tillfällen får jag hoppas!! :)
Ha en trevlig kväll allesammans!

Inga kommentarer: