torsdag 1 juli 2010

Hej hopp!

Jag ska ta och skärpa mig nu. Jag lovar. Jag har varit alldeles för osocial på senaste tiden här på bloggen men det har verkligen varit fullt upp från morgon till kväll. Förra torsdagen köpte vi en husbil. En fin husbil :) Jag ska ta ett kort på den nu under semestertrippen.
"Syster" Annika
"Bror" Joels son Tim och hans tjej (Tims mamma också alltså ;) Johanna :)
Josse - Freddes tjej :)
.....
Fr. v: Morbror Björn, Fredde, Hans, mormor och Joel :)
Fredrik, mamma och Anders :)
Förra helgen var det midsommarafton och den tillbringade jag först i Bergsbyn hos mamma och Hans och sedan drog jag vidare till Brännfors, till Sara och Nicke. Gurra drog till en kompis i Holmsund.
 Nicke högg ned ett träd då vi ville ha mer sol haha :)
Sara och Nicke gör det sista på midsommarstången. Tur att vi fällde en björk så att riset räckte :)
Å hej och hå :)
Sara serverar god mat ;)
Nicke blåser ballonger :)
Sara peppar  då vi lyssnar på gamla klassiker och ser musikvideos :)
Nicke fick vara DJ...
Jag, Sara och Nicke käkade god mat och hade det supertrevligt. Vi gjorde en egen midsommarstång också. Vi orkade inte göra den helt färdig men.
Eftersom Nicke bara drack coca cola så skjutsade han och Sara hem mig där vid 02-tiden. Jag drog förbi Marie en tväris och var lekledare för hon, Anna, Simon, Renée och Klas.
Drog sedan hem och sov. Med andra ord hade jag en mycket trevlig och lugn midsommarafton. På midsommardagen så var vi alla pigga. Jag, Marie och Anna drog på grillen och käkade mat och sedan umgicks vi. Marie testade på att vara Optimus Prime ett tag också...
Jag, Sara och Gurra åt god mat till middag. Cajes bidrag till nyårs 09/10. En laxsås och pasta. Det är mycket gott!!
På kvällen drog vi till Emeli och spelade spel en stund :)
Senare på kvällen drog vi iväg till "spöktunneln" (= ett gammalt lokstall) i skogen utanför Bastuträsk. Vi visste inte exakt vars det var så vi virrade runt lite i skogen innan vi åkte tillbaka till Bastuträsk och hittade en vaken själ där vid 00.30-tiden. En kille som var ute och gick med sin hund. Han förklarade var det var och vi hittade dit efter ett tag. Det var mycket längre in i skogen än vad vi hade trott. Nästa gång kommer jag att köra över Finnfors - Loberg - Båtfors som vi gjorde på hemvägen. Hur som helst så var det jättehemskt där trots att jag inte har en endaste aning om varför det skulle vara spöken där. Hur som helst så stannade jag och Sara i bilen medan Marie, Simon, Renée och Anna gick in. Eller Anna sprang tillbaka till bilen just innan de gick in. De kom utspringande efter bara en stund.
Vi kom hem vid 03-tiden. Efter midsommardagen kommer jag nästan inte ihåg vad vi har gjort. Jag har i alla fall haft fullt upp. Jo just ja, jag har varit inne i stan två dagar på olika ärenden och igår började vi flytta mormor eftersom att lägenhetshuset hon bott i under 15 års tid ska rivas. Det gick i alla fall bra med flytten men jag har varit heeeelt slut idag. Sov länge och sedan har jag bara legat i soffan, tvättat en massa kläder, varit förbi mormor en sväng och haft fotbollsträning ikväll. En riktigt jobbig men givande träning. Nu har vi käkat kvällsfika och snart ska jag hoppa i säng. I morgon ska allt packas och göras i ordning inför semestern.
Vi startar resan mot söder på lördag morgon. Med husbilen såklart! :)
God natt!

2 kommentarer:

Annnnnna-Greta sa...

Kolla på mina armar när vi spelar spel. Ser du hur dom ser UT?! Konstigt att jag är överrörlig! Vi var hos morfar så länge idag så jag hann inte höra av mig. Om vi inte ses imorrn så ses vi när du kommer hem igen! HA SÅ KUL och kör försiktigt med husbilen! :)

Anonym sa...

ser du inte skillnad på mig och fredrik?!