tisdag 13 juli 2010

Semestertrippen.

Japp, jag har haft semester! Både från jobb och från blogg :) Men nu är jag återigen hemma!! Eller okej, vi kom hem igår, men idag och ikväll har jag varit i Umeå på utbildning så :) Tänkte väl ge er lite bilder från semestern. Jag orkar inte redigera i mitt superproffsiga studio-scrap (ha ha.) så jag lägger in de som de är :)
Gurra körde heeeela veckan... Över 150 mil blev det sammanlagt...
Det började med en trevlig avslutning i Gnarp :)
Fint dukat var det och vi åt en massa gott.
Gick på tipsrunda gjorde vi också :)
Vi fortsatte inåt landet och landade i Järsvö sent på kvällen. Dagen efter åt vi god mat!
Liiiiiite dålig bild, men de varnade i alla fall för björn på vägen till Orsa. Självklart var jag tvungen att ta ett kort då jag aldrig har sett en sådan skylt.
 Framme på Orsa camping spelade vi spel och jag förlorade flera gånger (hör och häpna!).
Vi gick längs stranden...
Jag zoomade in en svan som jag tyckte simmade så nära att jag blev imponerad...
När svanarna kom för att döda oss så var jag inte lika imponerad och sprang därifrån...
Tro det eller ej...vi fick faktiskt se björnar!!!
På björnparken förstås...
På björnparken kunde man kolla hur långt man kunde hoppa och jämföra med olika djur och det längsta en människa har hoppat...
Gurra hoppade lika långt som en brunbjörn. Jag hoppade lika långt som en groda...
Vem vill möta Peter den store (björnen alltså...) i en mörk gränd? Inte då jag...
Här prövade vi hoppa högt. Gurra hoppade 70 cm och jag 50...
Här skulle vi se hur snabbt vi kunde cykla... Ingen nådde till björnens hastighet. Inte så konstigt då skillnaden mellan en springande människa och björn är rätt stor men...
Efter all träning så behövde jag lite kött...
Jag måste ha blivit inspirerad av tigrarna på björnparken varför jag är randig på hakan. Eller nått.
Så här sov vi åtta nätter. Den är bred och jätteskön :) Jag tycker att den påminner om en hundbädd och tycker om den eftersom den är lite hårdare än vanliga sängen. Gurra hade ett förslag att jag kunde ta in den och sova nedanför sängen...men jag är väl fan ingen hund heller...
Majonnäs = Bättre än hotellfrukost!!!
Jag har blivit lite större sedan senast jag satt på denna häst... Men vars har de lagt lådorna som man med hjälp av lyckades ta sig upp på hästen? Jag ville ju sitta uppe ju....
I Rättvik var det tydligen marknad...
Efter marknaden vandrade vi ut längs den 600 m. långa träbron vid campingen i Rättvik.

Efter natten i Rättvik så anlände vi äntligen till Rockweekend. Bilderna därifrån tar jag i morgon ;)
Nu är jag nog trött för att sova. Så här typ en timme efter jag började skriva och ladda upp bilder...
I morgon på dagen blir det antagligen Långnäset.
GOD NATT! :)