onsdag 12 augusti 2009

Sura miner.

Idag har jag jobbat mellan 7-16 och sedan gick vi ut på en promenad, jag, Maria och så hade jag passat på att ta med mig Gibson också (Annas hund). Vi gick runt byn osv.


Efter promenaden drog jag och handlade lite mat och när jag var på väg mot Konsum körde jag den vanliga vägen jag brukar ta. Nu var det bara så otur att en människa skulle hinna slänga sin svarta blick mot mig och veva med armen på den korta sträckan. Varför kan man ju fråga sig? Vi bor i ett villaområde. Ja, det finns barn här. Jag blir irriterad på de som kör 50-60 km/h förbi här, och jag tycker att en hastighet på 30-40 är med acceptabelt, nog för att 50 km/h är helt lagligt då det ej finns någon skylt som säger något annat. Jag körde 35 km/hdå en man skulle gå över vägen med sin skottkärra...utan att ens se sig för tar han ett kliv ut på gatan och tittar argt på mig där jag kommer i kurvan...jag ser honom på långt håll och saktar ner till ca 28 km/h. Han går mitt på vägen och släpper inte blicken från mig. Jag kör saktare mot honom och ser hur arg han är... När jag just ska köra förbi vevar han armen nedåt och mimar "SAKTA NER". Jag känner hur det bokstavligen BRINNER i mitt huvud och jag är oerhört nära på att tvärstanna, stiga ur bilen och fråga va fasen som är fel? Jag kör 35m/h på en väg där det är 50 och har full koll på allt som händer runt omkring.

Jag kan förstå att han är rädd eftersom han har två små barn var av en brukar leka vid vägen, men ska jag måsta gå ut och PUTTA bilen framför deras nyköpta hus? För någon dag sedan då jag passerade så fick jag då köra på ettans växel förbi då pojken försökte kravla sig ut mot vägen innan mannen tog i byxlinningen. Jag i princip stannade helt även om han var långt ifrån mig, bara för att visa hur försiktigt jag kör, så jag tycker han borde ha lagt mer märke till mig då istället för idag då det inte fanns ett barn i närheten och jag körde så pass sakta hur som helst. Om nu barnen ska vara så nära vägen och leka, varför sätter man inte upp ett staket av något slag om man är så rädd om dem så att en bil inte ens får rulla förbi? Kan det bero på att man nyköpt huset och inte hunnit? Ha inte barnen där då... Eller acceptera att det egentligen är en laglig 50-väg och stanna mig nästa gång för att snällt be mig att GÅ förbi huset nästa gång...

Nåja, nu ska jag sluta vara irriterad...jag tycker bara som sagt att han kunde ha stannat mig och sagt "Ursäkta, men jag tycker du verkar köra så fort förbi här. Jag har två små barn och skulle uppskatta om du kunde sänka hastigheten litegrann". Då skulle jag i min tur kunna säga hur fort jag kört och så kunde vi komma överens om ifall det är för fort enligt han... Är det bara jag som har den hyffsen till att PRATA med folk istället för att slänga sura miner?

Gurra har i alla fall kommit hem och nu ligger vi i soffan och ser på Mördare Okänd. Har dock inte hängt med eftersom jag sitter vid datorn också, men nu när NCIS strax börjar ska jag stänga av datorn för att hänga med.

Imorgon jobbar jag mellan 16-21 då jag har bytt tur eftersom jag har en läkartid kl 09.20. Sista schemalagda arbetspasset. Vad händer sen? Jag kanske inte skall räkna med att få jobb på någon förskola i närheten då jag kör så galet framför barn? Hmm...

Ha en trevlig kväll allihopa!

Inga kommentarer: