onsdag 26 augusti 2009

Jobb, jobb, jobb...dessa tankar om jobb styr mitt huvud. Jag som var så inställd på att gå Förskollärarprogrammet...vad hände? Nu vet jag inte alls vad jag ska ha för mig i höst. A-kassan är på mig hela tiden om papper hit och dit och snart brinner jag av. Inte konstigt att folk lyckas göra fel och bli skyldiga pengar när man inte fattar allt man ska göra. Det är inte direkt vidare bra information tycker jag. Man borde typ få gå på utbildning i hur man ska göra rätt med alla papper! Det som stör mig allra mest är nog att det är så jäkla många som bara får massa pengar utan att göra ett skvatt. Själv har jag jobbat och får fasen i mig lägga ner mer jobb som arbetslös på att få ut ersättning än på att få ett jobb. Nu har jag inte ens anmält mig som arbetslös igen, för det känns som att det ger mer att bara söka en massa jobb än att sitta med a-kassans och arbetsförmedlingens alla papper!
Nåväl, snart kanske man vet vad man ska ta sig till.
Jag har i alla fall hunnit söka 3 jobb idag...eller jobb och jobb...snarare springvik. kanske. Hoppas att det ger något. Mest av allt vill jag ju ha på förskolan eller med barn/ungdomar, men men... Har även varit in på banken och beställt ett nytt bankomatkort eftersom mitt som sagt har gett upp. Det lär ju då inte göra något att det tar typ en vecka att få det eftersom jag ändå snart har slut pengar och inte har någon användning av kortet haha. Man får se det positiva!
Jag har tvättat kläder och försöker packa allt jag ska ha med mig nu när vi ska bort en vecka, men det är fasen inte lätt att komma på allt man skulle kunna tänkas behöva. Nåväl, det ordnar sig väl det också på något sätt.
Nu ska jag göra något vettigt...vad vet jag inte riktigt...skulle behöva städa, men det går inte när Gurra jobbar och sitter i telefonen hela tiden...
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: