måndag 24 augusti 2009

Idag är en uppfriskande dag. Jag började med att vakna kl 10 efter en härlig sovmorgon. Klev upp och lagade min morgongröt som avnjöts tillsammans med att jag läste Norra Västerbotten (morgontidningen alltså). Efter det så tog jag på mig skorna och gick runt västomsundet med Gibson. Han var så slut när vi kom ner mot kajen på väg hem så att han la sig i skuggan och vägrade gå... Jag fick med mig honom ner till vattnet där han badade och badade som en fisk. Han ville aldrig kliva upp, så till slut var jag rent tvungen att säga åt honom på skarpen stackarn. Väl hemma i hans hus gav jag honom en liten godis och berömde honom för att han är så duktig. Jag gjorde dock ett misstag när jag var nära huset. Jag släppte honom lös för jag tänkte att nu har jag ju gått med honom så många gånger att det är lugnt. Jo jäklar...han skulle allt testa mig! I och för sig var det ju ingen fara eftersom han hela tiden var på gården bara och stack ingenstans, men jag var tvungen att låtsas ligga och sova för att kunna tvärkaste mig mot honom och få tag i halsbandet haha. Det var i alla fall lite roligt och han tyckte nog det också, för jag fick försöka ett antal gånger innan det gick vägen!
När jag kom hem så tog jag mig en dusch, käkade lite flingor med mjölk, läste posten och märkte att jag för andra gången fått en påminnelse från landstinget om att jag inte haft pengar på kontot när de ska dra för tandläkarförsäkringen. Det är bara dem som jag någonsin fått påminnelse ifrån. Jag måste kolla upp på allvar varfär det alltid blir så och om det är så att jag gett fel kontonummer så de försöker dra ifrån där jag typ aldrig har pengar. Nåja, det ska jag fixa nu i alla fall. Jag kom förresten också på att jag nog borde dra ner på banken och beställa ett nytt bankomatkort eftersom mitt har gett upp.
Snart ska jag dra in till Skellefteå och färga håret hos muggan, sen ska jag sova hos henne eftersom jag ska röntga tån igen imorgon.
Nu ringde Anna så nu ska jag vara lite social.
Hej hopp.

Inga kommentarer: