tisdag 11 augusti 2009

Härligt.

I helgen jobbade jag hela tiden och hade ingen ork till att starta upp datorn ens. I Söndags kväll gick jag och la mig redan 21.30 för att få igen lite förlorad sömn. Det var oerhört skönt. Jag jobbade igår också och direkt efter jobbet åkte jag upp till Brännis för att hinna umgås lite med Sara och Emma innan jag drog mot Skeå och tog med mig Emma som skulle in till en vän. Jag for till mamma och lämnade hennes bil och blev sedan upphämtad av Rebecca som skulle sova hos mig eftersom jag är ledig idag.


Vi drog mot Btk, köpte pizza på grillen, åt upp den här hemma, satt vid datorn och kollade på lite olika saker och såg sedan på "My little eye" och jag somnade i soffan redan i början av filmen. Tur jag hade sett den förr så jag visste vad som hände i den. Vi gick och la oss runt 23.30-tiden och jag blev uppväckt av Rebecca flera gånger då hon sa att hon trodde att hon var allergisk eller något eftersom det kliade så mycket på hela henne haha... Jag fattade typ ingenting eftersom jag var så trött och till slut blev det i alla fall så att hon bestämde sig för att åka hem där vid 02-tiden. Jag bad henne ringa ifall hon blev trött på vägen samt att skicka ett sms då hon var hemma. Jag vaknade i morse och såg att hon hade skickat ett mess när hon hade kommit hem men jag har inte ringt och frågat henne hur det gick med allergin än.

Jag klev upp kl 10, duschade, gjorde min morgongröt och hämtade in morgontidningen. Satte mig i lugnan ro för att äta och läsa. Hann just bli färdig då min morbror ringde och behövde hjälp med att förstå hur man betalade räkningar på internetbanken. Det är inte så lätt att förklara för någon som knappt suttit vid en dator så jag var tvungen att logga in själv för att förklara. Tur vi har samma bank i alla fall.

Har även ringt till Jysk i Östersund för att få veta varför det inte gick att betala med mitt presentkort när vi köpte en skänk på Jysk i Skellefteå i Lördags. Det blev nämligen massa tjafs när vi handlade i Östersund eftersom de råkade dra hela summan osv. Men hur som helst så verkade allt vara okej när vi åkte därifrån, men nu fungerade det som sagt inte. Jag fick hjälp nu av hon i Östersund och det verkar nog vara så att det bara har avmagnetiserats! Hon jag pratade med var verkligen hjälpsam och hon var dessutom med när vi hade handlat där och minns att vi alla var osäkra på om det skulle fungera... Hur som helst så skulle jag bara prata med de i Skeå så kunde de kolla i datan att jag har kvar massa pengar på det! Så tack tack, Jysk!

Ringde även till antagingen för att kolla om varför min anmälan blivit struken. Jag la på då jag fick höra att jag hade över 30 minuters väntetid....aaaahh!

Det regnar och lyser sol om vart annat här idag. Jag får väl se om solen håller i sig ett tag nu så jag kan åka till min morbror och skjuta lite med älgstudsaren. Varje år är det samma procedur...det ska träningsskjutas inför älgjakten...jag som inte ens har skjutit upp för klass 1 än och inte ens vet om jag verkligen vill sitta på denna älgjakt varje höst. Jag har inte fått se en endaste älg under alla år...jag börjar vara lite less... Fast å andra sidan så är det ju rätt kul att sitta med min morbror där på morgonkvisten och fika i soluppgången... Jag brukar mest bara vara med där på morgonen eftersom jag blir så trött sen och inser att det inte kommer bli skjutet något haha!

Imorgon är det åter jobb, men nu har jag bara två dagar kvar...sen får vi se vad som händer... Just ja, jag ska ringa vikariesamordningen så jag får komma in och lära mig hur man gör sig tillgänglig för vikariat!

Ha en trevlig dag allesammans!

Inga kommentarer: