tisdag 28 oktober 2008

Flänn.

Det roliga är att alla inte ens vet vad flänna betyder, men för er ska jag berätta att flänna betyder grina, gråta, jaa, att det sprutar tårar helt enkelt.
Och det gjorde det verkligen för mig nyss då jag såg "Prinsen och jag" för andra gången i mitt liv.
Snacka om underbart.
Jag älskar Julia Stiles för att hon är en sådan bra skådespelerska, men jag älskar Luke Mably desto mer eftersom han har en sådan charm i denna film!
Nu när jag var tvungen att söka på vad han hette, så såg jag även att det finns en "Prinsen och jag 2" som jag aldrig har sett.
Det är dock inte med Julia Stiles som det verkar, men det får väl gå ändå.
Den måste jag ta och se snarast möjligt.
..............................................

Jag har varit ensam hemma sedan i Söndags och började då smått städa litegrann, men det blev mest att jag satt framför datorn och tvn.
Jag skulle ju upp och jobba igår men jag kunde lika fullt inte somna förrän där vid 03.00-tiden i Söndags för att jag var lite smått mörkrädd.
Hur som helst så överlevde jag natten, jobbdagen igår, men sedan var det dags för kväll igen.
Det blev nämligen så att Gurra skulle vara borta till idag.
Jaja, tänkte jag, det går väl bra det också.
Men vad händer när jag städar för fullt? Joo, strömmen går.
Fast det var Jordfelsbrytaren som slog ifrån flera gånger om.
Det visade sig att det var motorvärmarsladden som jag bara hade lagt på marken som fick fukt i sig. Smart jag är, men men, det ordnade sig ju efter några försök till vad som skulle kunna vara felet. Zingo hann även med att skrämma mig i mörkret den andra gången den slog ifrån då jag stod i hallen och hade Gurra i telefon. Jag hörde bara hur någon kom klampandes ner för trappen och det lät som en människa, men då var det ju bara Zingo så.
............................................................

Jag flyttade om lite och jag blev nöjd med resultatet.
Det blev större och mysigare i hallen, tycker jag alltså.
.........................................

Idag vaknade jag flera gånger på morgonkvisten men klev upp där vid 11.30.
Gurra kom hem därikring också och då lagade jag makaronvälling till mig själv och satte mig framför tvn.
Sedan har jag sett filmen och målat naglarna...det har alltså tagit ca 2 timmar.
Jajja.

Jag tänker göra en finmiddag idag för att det är skönt att ha Gurra hemma igen.
Antingen blir det köttfärspaj eller kanske Lasagne.
Det är gott det!
......................................................................

Ikväll är det Desperate Housewives och jag är så exalterad att jag både ska SE det OCH spela in det!
..................................................................................................

Imorgon är det fotografering på jobbet, NICE, säger jag bara.
Det blir att kliva upp kl 6 för att få till frillan. (Frisyren för er som inte förstår)

Hej doe.

Inga kommentarer: