söndag 2 september 2012

Igår var det dags för Millies dop.
Till höger står Millies faddrar, min barndomsvän Sara å hennes sambo Nicke :)
Lägg gärna märke till att Sara är i 6:e graviditetsmånaden medan jag födde för snart 2 månader sedan å min mage är typ större. Kul.
Hur som helst så var dagen fantastiskt rolig även om jag inte riktigt hann prata med alla så mycket som jag hade tänkt. Millie sov genom hela dopet å nästan över hela fikat också...
Hon var nöjd kan man säga :)
Prästen vi hade valt heter Åke å är präst i Lövånger men ställde upp för oss. Han var präst på Gurras mammas begravning förra månaden...så vi frågade honom då. Han är även pappa till Paulina som jag gick på Naturbruks med... Jag rekommenderar honom verkligen. Han är lättsam, rolig å duktig tycker jag :)
Vi hade ett familjedop men vi blev ändå 20 personer...
Här är nästan alla gäster, förutom min farfar å mina två bröder som sitter till vänster (en av bröderna var fotograf för dagen ;)
Efteråt så åt vi smörgåstårtor å gräddtårtor som jag å mamma hade gjort. Mest mamma såklart ;)
Vi äter fortfarande smörgåstårta hela tiden för det blev över en hel smörgåstårta å en hel gräddtårta :)
Vi tog också fyra generationsfoto men de kommer i tidningen före jag visar dem här. Tyvärr nämnde ingen hur mitt hår såg ut!?! så det såg ju rent för hemskt ut efter att jag hade svettats på själva dopet. Det var förskräckligt varmt inne i det lilla andaktsrummet med så mycket folk där inne...
Presenter fick vi (vi säger jag - Millie kanske det ska vara ;) i massor också:
Och i paketen dolde sig dessa saker:
Mycket fint var det alltsammans!
Väl hemma efter dopet så stannade mamma å Hans kvar här tills idag så vi spelade lite Yatzy å de drack lite alkohol...själv drack jag en massa coca cola å bordsdricka...det har varit den onyttigaste helgen på ett år tror jag... Men trevligt som sagt :)
Idag låg vi i sängen till kl 11..efter flera amningar såklart...
Vi har försökt att ge henne ersättning två gånger idag. Första gången trodde jag nästan att det höll på att vända och bli bra men nu senaste gången så blev hon riktigt ledsen...inte bara arg utan väldigt ledsen...å då är det lite tungt... Men vi kör på å testar sen idag igen få se...just nu sover hon efter att hon skrek vid senaste försöket...
Imorgon börjar som sagt allvaret...å jag är lite nervös, det måste jag medge... Även om Gurra hänger med mig så känns det stressande att hinna ut å amma henne under rasten då det brukar ta minst 1/2 timme...men då brukar vi byta blöja mitt i allt också...det kan vi ju skippa nu så får Gurra göra det före eller efter istället... Å så vet jag inte vad jag ska säga till lärarna?! Eller HUR jag ska säga det... Som jag förstår det så kommer vi att röra på oss mycket under denna kurs å jag kan ju inte riktigt göra det än...jag önskar att jag kände att jag kunde röra mig obehindrat men det gör ont i magen fortfarande...
Men men...det ordnar sig säkert.
Nu ska jag dricka ännu mer kaffe, se på en massa inspelade avsnitt av Robinson (som jag råkade stava med två s senast :p) å bara vila inför morgondagen.
Ha en toppendag allesammans!

Inga kommentarer: