söndag 10 oktober 2010

Oj oj oj...idag har jag varit trött...men snart ska jag få sova!
Hur som helst så kom jag hem först efter 02.30 natten mot idag (lördag). Vaknade 10.30 i morse och inväntade Marie. Vi gick och hämtade Emeli och Conny för att sedan gå vidare mot Ostens hus och fika en massa ;)


Efter fikat skiljdes jag och Marie åt från Empan och Conny och vi gick vidare hem mot mig.
Vi träffade faktiskt på Spindelmannen springandes emot oss med uppumpade muskler och allt! Han hade visst ett uppdrag så han sprang iväg rätt fort... Vi träffade honom några kvarter bort, så döm om vår förvåning när vi hittade denna...
 ...vid lekparken som ligger just här ovanför... Jag tror dock att det finns flera stycken av spindelmannen...men kanske att han var jättesnabb den där lilla minispindelmannen...
Väl hemma lånade vi Gurras nissan och drog ut på en raggarrunda runt byn...fast vi hann inte runt byn. Vi hann bara till kyrksvängen. Där kollade vi att lysena fungerade och när vi skulle köra iväg fick jag motorstopp så vi ringde till Gurra som hämtade oss då vi hade bråttom hem till Marie för att se på SAIK...
Vi såg inte bara hockey utan vi blev även bjudna på jättegod mat och sedan efterrätt av Maries mamma.
Jag var så sugen på mat att jag glömde fota lasagnen...eller jag tog ett kort men eftersom att jag hade sölat på hela tallriken så gjorde inte fotot lasagnen rättvis...så ni får nöja er med en bild på Marie och efterrätten istället ;)
Jag busade även med lilla hunden Virpi (Wirpi? Hur stavar ni det Muggan??)...både hon och Kaksi (Kaxi? haha) är så fina!! Jag var så uppe i buset att jag även då glömde fota naturligtvis.
Nåja, så här på kvällskvisten har vi i princip släktforskat hela kvällen. Vi har kikat på ett foto som innehöll ett riktigt spöke och efter det har vi försökt luska ut vem det kan vara...men vi körde fast lite...så på återseende om det sedan!
Nu ska vi som sagt sova.
Imorgon ska jag sova hela dagen tror jag :)

Sov gott allesammans!

Inga kommentarer: