söndag 17 oktober 2010


Ja nu var det ju ett tag sedan sist. Jag hade en toppenbra födelsedag med mycket främmande och jättemycket presenter...typ första gången på flera år som jag faktiskt hade önskat mig något...
Som sagt, en trevlig födelsedag med många presenter och mammas underbart goda smörgåstårtor :)
I torsdags kom snön som en extra födelsedagspresent och trots slasken så blev jag överlycklig, klädde på mig varma kläder och gick för att hämta Gibson. Vi var ute 1,5 timme och njöt av snön!
 I fredags åkte jag buss mot Umeå redan 06.05 och först hade vi seminarium på skolan och sedan promenerade jag ner till hotell Dragonen inne i stan (Umeå fortfarande). Jag fick checka in redan när jag anlände, vilket var oerhört skönt, och så kollade jag så att allt var klart inför helgen och resten av LIF-gängets ankomster. Jag satt och hade det bra för mig själv på hotellrummet i flera timmar innan de andra började droppa in :p Det blev middag på Tre kronor som följdes av lite vin och gott sällskap. 
Det blev dock en tidig kväll för mig då jag har så mycket magkatarr, så jag låg i sängen redan före kl 23. Men skönt var det för då vad jag pigg på lördag morgon då vi gick upp vid 9-tiden, käkade frukost, drog ut på stan och sedan vidare på Arosfortet.
Där kämpade vi på med en massa celler och det var riktigt svårt fast kul! Dit måste jag dra igen ;)
Det blev lite tjafs om vars vi skulle äta då folk helt plötsligt inte ville äta där vi hade bokat, så vi bokade om och käkade på Olles, som låg i samma hus som hotellet, och då passade vi på att se på hockey också. AIK vann, vilket var trevligt...
...och jag åt världens godaste hamburgare följt av världens godaste glass ;)
Efter maten blev det rumsfest...
 ...följt av Tc. Vilket inte var så coolt.
Jag gillar inte riktigt Tc vilket resulterade i en tidig kväll även igår ;) Jag somnade inte förrän runt 01.00-tiden men... Jag var pigg i morse också och vi åkte hem med en buss redan kl 10.00 några av oss.
När jag kom hem så möttes jag först av en överraskning i hallen, men den tar jag inte bild på riktigt än :p
Jag ja mig i soffan en stund och sedan blev vi bjudna på fika hos Gurras föräldrar. Mums!
Efter det så drog vi hem igen och jag lagade mat.
Jag prövade på att göra potatisgratäng för första gången i mitt liv, och till det gjorde jag fläskfilé i ugn... Det blev faktiskt riktigt gott, i alla fall potatisgratängen ;)
Nu är det snart efterrätt till filmen Rallybrudar som jag verkligen vill se.
Imorgon drar VFU:n igång...spännande!! :)
Hej hopp allesammans och tack för gratulationerna!! :))

1 kommentar:

Simone Wennberg sa...

Ser ut som det vart en toppenhelg!
Jag är ledig nu tisdag, ons, tors. SÅ säg till om du vill ta en promenad någon dag!