fredag 21 maj 2010

Vilken underbar dag!

Först och främst så var jag in till skellefteå igår och blev bjuden på mat hos Sofia. Johan hade grillat underbart goda kycklingfiléer och Sofia hade gjort oerhört god potatis och rotsaker i ugn. Tillsammans med min och Maries sallad och Sofia och Johans tzatziki så blev det årets första utegrillning, invigning av Sofias sommarprydda balkong (detta år) och helt enkelt en jääääkligt god middag. Mums!
Idag då? Jo idag har jag varit på skolan. Det har varit en lugn och skön dag med mycket utevistelse. Efter lunch var vi på hembygdsområdet här i Burträsk och fick en guidad tur av en Gösta som inte bara är duktig på att berätta utan han går även seniorkurs på skolan så det passade ju bra.
När jag kom hem från skolan så la jag mig ute på gräsmattan och läste lite ur min sista engelskabok. Runt middagstid gick jag in och funderade tillsammans med Gurra på vad vi skulle äta. Efter många om och men så kom Gurra på den briljanta idén att vi skulle beställa med oss var sin pizza och åka upp till sommarstugan. Ååh så härligt det var!
Vi drog ut på en fisketur och vet ni? Jag metade och fick en stor fisk... Gurra fick världens största mört och även kvällens största aborre som ska bli god till morgondagens frukost.
Men vet ni en annan sak då? Jag fick en gädda också minsann! Jag har ett svagt minne av att jag en gång för några år sedan fick en liten gädda då jag följde med Anders till Bodbysund och fiskade men nu fick jag en till!!! Jag vågade inte hålla i den själv så jag tog kort på när Gurra höll i den haha. Jag är mycket peppad på fiske nu vill jag lova.
Nu ligger jag i sängen och ska sova! I morgon ska jag upp och titta på skådespelarnas monologer på skolan. det ska bli trevligt.
Sov så gott allesammans och ha en trevlig lördag! :)

Inga kommentarer: