onsdag 5 maj 2010

Onsdag.

Idag började vi inte skolan förrän 10.25 men jag kom till skolan redan strax före kl 9 och gjorde klart samhällsuppgiften. Vi har redovisning i morgon så jag tänkte att det är lika bra att jag gör det klart så jag hinner träna lite på vad jag ska säga osv.
Vi hann inte göra så mycket på skrivarkursen innan lunch men efter lunch så åkte vi iväg till Hjoggböle, eller snarare Sjön. Till bönhuset. Vi lyssnade på Anita Salomonsson som pratade om sin nya bok Lika som kärlek. Det var oerhört intressant och jag måste läsa boken. Den utspelar sig mycket runt om och i Burträsk. Läs den!!!!
Anita sitter alltså bakom pianot (orgeln?).
När jag kom hem så drog jag på gymmet. Välbehövligt kan jag lova. Jag har inte tränat mycket de senaste veckorna men nu fick jag springa av mig lite. Ja jag har ju tränat fotboll nån enstaka gång men jag har jobbat så mycket.
När jag kom hem från träningen så käkade jag middag, såg Desperate Housewives och nu ser jag på Dokument inifrån: Vargkriget. Väldigt intressant. Jag förstår faktiskt att folk är irriterade på vargen och jag tycker att det är heeeelt sjukt att det är så höga straff på jaktbrott. Jag tycker dock att denna organisation som vill utplåna vargen är dum i huvudet men jag tycker ändå att man inte kan ge högre straff än för våldtäkt alt. mord på en människa. Det är faktiskt helt sjukt...
Nåja, nu ska jag se detta klart och sen kanske jag ska hitta på något. Får se vad som händer :)
Här är för övrigt mina fantastiska klasskompisar! :)
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: