tisdag 4 maj 2010

Ett soligt Umeå.

Idag har vi varit i Umeå med klassen. Vi var och kikade på en rättegång. Den handlade om ett fall av misstänkt misshandel. Vi får veta senare vad domen blev men jag gissar på ringa eftersom det var en alkoholist som var misstänkt för brottet och nu hade hon ordnat upp sitt liv (enligt papperna i alla fall) och tjejen som hon hade slagit verkade inte allt för ledsen så det blir nog inte så mycket av det hela. Det var i alla fall intressant att se en rättegång. Nog för att jag själv har vittnat en gång och det var ju lite värre men.
När jag kom hem så for jag och handlade lite, lagade plättar och sedan pluggade jag lite. Jag fattar absolut ingenting av matten och får bara ont i huvudet när jag tänker på det eftersom jag börjar vara lite stressad över att jag faktiskt ska hinna göra ut hela matteboken innan jag slutar skolan. Och det gör jag ju snart. Jag fattar verkligen inte hur jag ska hinna?! Nåja, det ordnar sig väl förhoppningsvis.
Hur som helst så hade jag tänkt ta en massa kort i det soliga Umeå idag men jag hittar inte min kamera?! Var har jag gömt den?!
Så här på kvällskvisten har jag i alla fall hunnit vara och träna fotboll. Jag känner att jag har tränat alldeles för lite på senaste tiden så det ska det minsann bli ändring på fr.o.m. nu.
Nu ska jag sova och vakna upp pigg och glad till sol och fågelkvitter! (Hoppas, hoppas!) Vi börjar inte skolan förrän 10.25 men jag ska dit tidigt och göra klart en samhällsuppgift hade jag tänkt.
Sov så gott allihopa!

Inga kommentarer: