onsdag 19 maj 2010

Äntligen! som Gert brukar säga.

Anna tyckte att det var dags för lite uppdatering. Jag kanske håller med henne lite om det... Jag har haft fullt upp helt enkelt. Bestämde mig ju som snabbast förra onsdagen att följa med Maria och Jon ner till Stockholm och hänga med Anna. Första dagen (torsdag) var lite mulen som ni ser på korten.
På kvällen gick jag och Anna runt och tittade på en massa hus. Vi åt även sushi vilket jag aldrig mer ska stoppa i käften, tyvärr. BLÄÄÄ så äckligt det var. Jag och Anna åkte en sväng med buss runt omkring på Lidingö. Inte så långt men det var kul ändå :) Senare på kvällen fick vi en mycket god smoothie av Jonas. Det var mycket gott. Jag hann även med att göra en frisyr på Anna. En riktig 90-talsfrilla haha.
På fredagen begav vi oss in till stan. Vi gick på Myrorna inne i Ropsten innan vi anlände till stan. Det var mycket varmt ute och solen kom äntligen fram. När vi kom hem så käkade vi mycket god kyckling med ris som Jonas hade lagat.
Vi var ute varje dag och på fredagskvällen gick vi ut för att möta Emma V som kom och umgicks med oss :) Synd att vi var så himla trötta hela  kvällen bara haha. Några ungdomar hade hett schampo i fontänen och det tyckte nog vi var lika roligt som de...
På lördagen begav vi oss ut till Brevik (hette det så Anna? Eller hette det Bredvik?) Nåja. Vi kollade i alla fall på fina hus, satt vid den fina hamnen och promenerade vääääldigt långt. Vi såg även en snok på väg från hamnen. Jag började gråta. Jag hatar ormar. Fyyyyyyyyyyy faaaaaan alltså.
Vi gick också till Långängen? Nä vad hette det Anna? Där Matilda jobbar i alla fall. Hon jobbade inte just den dagen men vi käkade i alla fall en god macka där och vi satt och solade länge :)
Sista kvällen begav vi oss in till stan igen för att titta på Kungsträdgården. Anna passade för övrigt på att köpa en muffins på vägen. Vi hade förväntat oss en fiiin stor park med massa fina körsbärsträd. Anna gjorde mig besviken redan innan eftersom hon trodde att hon redan hade varit där. Det hade hon också. Och det var inte så speciellt som jag hade hoppats :( På söndagen var det dags att åka uppåt/hemåt igen. Jag orkade knappt köra något eftersom jag hade varit sååå förkyld hela helgen och var alldeles knäsvag. Jon körde i princip hela vägen vilket var skönt :) Det var också bara på bilturerna som jag träffade Maria och Jon haha. Vi hann aldrig ses i själva Stockholm.
I måndags var jag åter på skolan och när jag kom hem hann jag ligga ute på gräsmattan och läsa en stund innan Gurra lagade chili con carne till middag. Som jag har längtat efter det. Mums.
På kvällen så kom Sara hit. Vi passade på att fara och fiska på holmen. Jag fick två mörtar. De ni!!
Som sagt, åter till skolan där vi har så här trevligt om dagarna :)
Nu ska jag hoppa i säng så att jag orkar med morgondagen. Först skola sedan optiker, grilla med Muggan, Sofia och kanske nån fler? :) + fotboll om jag hinner hem, men det är ju tveksamt.
Förresten så har jag varit i Brännfors ikväll och bytt till sommardäck. Inte en dag för tidigt. Björn tvingade mig också att tvätta bilen. Fast det var ju såklart han som gjorde det mesta av jobbet ;) Däremot så bytte jag däcken i princip helt själv och jag lovar att jag var helt svart i ansiktet (?) när jag kom hem.
Sov gott allesammans!

Inga kommentarer: