måndag 20 april 2009

Rim-slim.

Jag känner att jag måste härma Anna, och skriva om en varm panna.
I denna stund sitter jag här med min dator och känner mig allmänt rund.

Hur var det förr? Vem knackade på vems dörr? Jag har alltid fått knacka på hos många, bara för att jag hade några kilometer för långa.
Att nå till mina vänner i Burträsk var inte så lätt, så länge det inte fanns en asfaltsplätt.
Då åkte jag dessa långa kilometrar med inlines för att knacka, och kanske få chans att någons sallad hacka.
Jag behövde dock inte hacka någons sallad utan jag fick oftast äta och höra på axel rudi pells ballad. (jaja)
Tack vare ballads och all god mat, sitter jag nu här i min soffa, fet och lat.
Vems fel kan det vara? Jag undrar om det är mitt eget bara…

Vem är hon? En tjej som träffade min bror vid lon’?
Var de nu träffades spelar väl ingen roll, jag tror inte ens att de själva har någon koll.
Hur som helst så har inte allt varit en dans på rosor. Jag kan bara tänka mig hur hon och Emeli medan de ringde till mig och jävlades dansade runt i sina fula trosor. Fina eller fula, de tyckte säkert att jag var lik en väldigt snygg mula.
Nu är hennes karriär att göra djur med bandana. Du är också en riktig toffel Aanaaa.

Det finns fler i mitt liv. Hon som jag till i Brännfors bara behövde ta några kliv.
Vi blir aldrig klara, jag och …..
Inte med våra projekt och knappast med våra byggobjekt.
Du har ju däremot lyckats fint med ditt hus. Där behöver du minsann inte gömma din mus.
Eller hur menar jag nu? Vet kanske du?

Vem nu då? Hon som ofta har ont i en tå. (eller egentligen en fot men)
Hon har en söt liten tjej, som har blivit hennes bästa grej.
Sommaren 2002 med ljust och svart, gjorde henne nöjd på en natt.
Hon var en riktig ”hunter” och helt plötsligt såg hon Munter.
Det blev dock ingen Munter för denna svea (svensk alltså). Det blev istället en underbar Thea.
Vad som händer sen är det ingen som vet. Hon behöver i alla fall aldrig mer bli jagad av en get.

En liten tvättsvamp är han den där Svampbob. Och du min vän, du är minsann ingen snobb.
Tv-spel gör dig hel.
Mario Bros kanske en dag ger dig en äkta ros?
Din säng hade alltid plats för Tipsy som försvann. Tur du istället mig fann.
Att ligga i din säng med dig på natten, får mig faktiskt att glömma den försvunna katten.
Dina utbrott och tår, får mig att bli het om mina lår.

Nu har jag bara några kvar, undra om de är ett par?

Alltid så duktig även om hon hatar detta ord. Det är lättare att prata om att gå ombord.
Snart flyger hon iväg någonstans. Var vet hon inte förrän hon sitter där på distans.
Stekare, stekare, finns det någon hetare?
Hon är en riktig klippa (frissa), men hon är dålig på att rätt väg tippa.
Vatten är inte riktigt något bra för ditt place muggan. Nu får du på något annat ställe fixa luggan.

Den sista och minsta är faktiskt denna tjej, som i kyrkan verkar ha hittat sin grej…
En gång för några år sedan hände något som ingen ville hindra. Denna fantastiska Tindra.
Korv med mos är hennes passion. Inte riktigt samma sak som en backspegel i en kollision.
Hon skär lök på ett ovanligt sätt som gör att maten blir helt rätt.

Hon är läcker och het, men det finns mycket som ingen vet.
Hon dansar gärna, och kör oftast bil med stjärna.
Åt att få ligga på phi phi säger hon nog gärna si si.
Att hitta sig ett hus med hennes mus är inte så lätt, men i alla fall slätt.
Snusa är hennes finaste musa.
Låt oss alla få hälsa på, när du hittat ett hus då. (förstås)

Min fantasi börjar vara riktigt dålig, nästan som att jag vore ihålig.
Näe nu börjar det allt spåra ur, hoppas ingen blir sur…

1 kommentar:

AnnaLena sa...

Hahaha, katta du har ju också en hel rimmstuga i skallen ! :D Men har du inte glömt bort att rimma om ballen ? pöss