söndag 12 april 2009

Malå hotell.

I Torsdags bar det iväg mot Malå till Malå hotell. Jag, Empan och Tes pes. Vi har käkat goda frukostar, fått lyssna till diverse kalsonghistorier, sett en svartögd man och dessutom fått se att man även på ett MALÅ hotell (inte bara Scandic) lyckas ställa ut gammal mat...denna gång gammalt mjölkfritt smör. Att de aldrig lär sig...
På Torsdagskvällen blev det först mat på Lavan (om det nu hette så) och sedan bad i utejacuzzin. Riktigt härligt!
Efter badet blev det kortspel på rummet.
I Fredags tog vi det lugnt på dagen, käkade tacobuffé på hotellet och sedan drack vi nå öl, drog förbi Patte och hans balkonger och spelade bowling på Nintendo Wii. Fasen va verkligt det kändes! Efter det så drog vi på hotellet och dansade loss. Inte så mycket folk just den kvällen men.
Lördagen var en riktig bakisdag. Usch och fy så illa jag mådde...inte bara jag dock...Empan och Tes pes också. Vi fick oss i alla fall iväg till Andreas familjs stuga i "bak i lia" och byggde snöhästar, snackade en massa skit och höll på att bli dödad under ett bobrace bakom skotern.

Jag överlevde med nöd och näppe dagen tack vare kaffet och det trevliga sällskapet!

På kvällen blev det hotellet igen och denna kväll var det i alla fall några kända ansikten. Inte lika mycket röj eller dans som på Fredagen vilket resulterade i en rätt tidig kväll...

Idag drog vi hem typ efter frukost. Drog förbi Brännis och grattade Britt på 51-årsdagen, hälsade på morbror Björn där också mormor var och just innan jag skulle dra hem kom mamma och Hans dit också. Jag drog som sagt hemåt men svängde förbi Gurras föräldrar en sväng eftersom Gurra var där. Sedan körde jag hemåt själv och Gurra väntade en halvtimme innan han körde efter mig hem.
Kom hem, lagade korvstroganoff med ris och nu ser jag på tv medan Gurra pratar i telefonen. Jag ska gå och höra vem han pratar med så här länge :P
Jag undrar vad som hände med korten egentligen? Det ser ut som att jag har en romans på hotellrummet...en bild säger mer än tusen ord brukar man ju säga... Jag skulle snarare säga att bilder kan ljuga tusen gånger mer än man tror... Kul hade vi i alla fall!



Hej hopp.

Inga kommentarer: