lördag 5 januari 2013

Nä nu känner jag att jag blir på dåligt humör...jag försöker läsa mig till vad dom egentligen kan stå bakom en begäran som avsked av en anställd. Jag vet inte riktigt om jag har hittat rätt sida exakt men av det jag har läst då tycker jag att min f.d chef skulle ha blivit avskedad istället för omplacerad. Man kan ställa sig frågan: Vad vill jag ha för personer kring mitt/mina barn? En person får sparken direkt då en dom finns - medan den andra gjort liknande saker utan att bli anmäld - vilket gör att kommunen inte har något att gå på. Men ja, det är utanför jobbet. Men hur ska man vara då man jobbar med ungdomar? Finns det inga regler för det eller? Som förskollärare ska man kollas då och då... Jag kanske inte skulle vara lämplig som förskollärare om jag hade porrbilder på barn hemma till ex? (Bara som ett ex alltså)
Det är en svår fråga såklart men jag kan känna att jag fortfarande, efter över 1 års tid, känner ett hat inom mig. Den här personen jobbar alltså fortfarande kvar kring ungdomar och jag undrar om vuxna i den här kommunen går ovetandes omkring utan att veta vad den här personen håller på med? Eller är det ännu värre, så som jag började ana extra mycket igår, att alla VET men inte bryr sig? Visst, den här personen kanske inte har gjort dig något? Nä, Hitler har inte gjort mig något heller, men jag avskyr honom ändå för det han har gjort mot andra.
Den här personen som jag skriver om är enligt mig inte lämplig att få jobba med ungdomar längre. Frågan är om den personen någonsin har varit lämplig? Efter att fortfarande träffa fler å fler som verkar ha reagerat under många års tid, utan att någon chef över har agerat, så funderar jag över hur det egentligen fungerar i systemet? Jag blir besviken på att folk inte reagerar och att den här personen kan fortsätta sitt beteende hej vilt. Att pryda tidningen norrans framsida bärandes på en kollega och le glatt kan få mig att vilja kräkas. Att en så ond (sjuk) person ska få finnas i Millies närhet när hon växer upp kommer aldrig att ske hoppas jag. Inte i ett sånt sammanhang i alla fall.
Föräldrar till barnen här omkring borde verkligen reagera och ställa sig frågan om de vill att deras barn ska bli lika illa behandlade som så många andra redan har blivit av den här personen?
Å ja, personen behöver hjälp. Kanske redan fått den hjälpen, men när hjälpen inte hjälper då? Ska man bara låta det gå förbi?
Åter igen: AGERA!!

Inga kommentarer: