torsdag 17 januari 2013

Dagen började med en tidig uppstigning då vi skulle bege oss mot Umeå för sista redovisningen i denna kurs. Väl på väg mot Umeå så höll vi först på att köra in i en bil i Åkullsjön som bara svängde ut mitt framför mig och Mot mig. Efter några ytterligare kilometer så hoppade en älg upp på vägen och vi hade verkligen änglavakt i morse alltså. Älgen var verkligen nära en krock. Jag gallskrek då jag gasade förbi den och hade den just bredvid rutan. Jag hann sjukt nog först börja bromsa men det gav ingenting. Sen stannade älgen upp och jag hann tänka att jag måste chansa å gasa förbi innan den rör sig igen vilket jag också gjorde och hann undan med. Fy så obehagligt det var.
Nåja.
Väl framme i Umeå hade vi redovisning om åtgärdsprogram som vi hade gjort utifrån en fallbeskrivning. Jag vet inte ens vad jag sa då jag blev nervös eftersom att jag inte hade haft en redovisning sedan förra våren. Jajja.
Sen var det dags för ett besök på hjärtmottagningen för Millie.
Hennes fosterkärl var fortfarande öppnade och nu trodde doktorn nog inte att de skulle kunna växa igen men vi skulle kolla igen efter 6 månader å annars ska vi höra av oss om något känns konstigt med Millie. Det är lite svårt att avgöra när man inte har något att jämföra med.
De vägde henne också och hon verkar bara ha gått upp 140g sedan en månad tillbaka vilket gör mig lite orolig. De stannar ju lite viktmässigt när man byter ut bröstmjölken mot vanlig mat men ja...jag vill ändå ha koll så imorgon ska jag väga henne här bara för att kolla om det är någon skillnad på vågarna och förhoppningsvis stöta på någon av distriktssköterskorna som jag kan prata med.
Väl hemma så skulle vi ge Millie gröt men hon hatar den å vällingen å ersättningen. Kan det vara för att de alla har typ samma smak?
Vi prövade att värma majs- och potatispuré istället å det gick ner utan problem. Hon åt å åt å åt.
Så nu ska jag pröva byta gröt till majsgröt istället för havre få se.
Nä nu ska jag hoppa ner i sängen och njuta av tanken på att jag ska få vara lite ledig ;)
Sov gott allesammans! :)











Inga kommentarer: