lördag 18 februari 2012

Denna magnifika trerätters som jag skulle göra igår blev faktisk helt okej!
Till förrätt gjorde jag (köpte färdiga) vitlöksbaguetter som jag la på en bädd av ruccola och så hade jag gjort egen tzatiki till det. Tzatzikin blev riktigt god faktiskt. Det var första gången jag gjorde den.
Till varmrätt gjorde jag smördegsinbakad fläskfilé med färska champinjoner, paprika, lök, philadephiaost, vitlök och zucchini i. Till det hade jag potatisklyftor och lite sallad.
Till efterrätt blev det bara typ chokladmuffins med nå gegga på...till det lite banan, kiwi, hallon och grädde. Det blev faktiskt mycket gott.
Det var spännande att göra tre nya saker men det blev ju helt okej som sagt :)
Imorgon hade jag velat hinna baka semlor men det får nog vänta......
Idag har vi varit ute på marknaden en sväng men det var mindre stånd nu än igår. Dock trevligt folk ute så det vägde upp det hela :)
Nu laddar jag inför en inlyttningsfest få se!
Ha en toppenkväll allesammans!

Inga kommentarer: