måndag 1 december 2008

Dålig dag.

Först ska jag ta och berätta att jag spenderade helgen i Stockholm.
Jag och Gurra blev bjudna på "Stjärnklart" av chefen på hans företag.
Vi åkte ner på Fredagsmorgonen och efter många om och men så fick vi oss ett hotellrum inne i city. Vi (Gurra) hade nämligen råkat boka ett hotell som låg på Arlanda, men det hette samma sak inne i city. Tur att det ordnade sig i alla fall.

Jag shoppade alldeles för mycket på Fredagen och får nu leva på vatten och bröd fram till jul...

Vi gick ut och käkade plankstek på Pub Anchor på kvällen och sedan drog vi tillbaka till hotellrummet och såg på Idol, sedan somnade jag.

På Lördagsförmiddagen drog vi ut på stan och jag shoppade ännu lite mer och insåg att jag nog får klara mig på bara vattnet...

På kvällen var det då dags för Stjärnklart på Konserthuset. och det var riktigt trevligt.
Jag blev imponerad av att Måns Zelmerlöf var riktigt duktig, både på att sjunga, dansa och underhålla! Sofia Källgren, Fredrik Lycke, Marie Fredriksson och Stefan Odelberg var också riktigt bra. Anders Berglund spelade så han var ju bra på det, men däremot Lisa Nilsson. Hon var ingen hit direkt...hon var som så tråkig att se på tycker jag...
Hur som helst så hade vi trevligt med Strålfors och Postens chefer.

På Söndagen klev vi bara upp, käkade frukost, drog på Stureplan och kollade nå inredningsbutiker och drog sedan ut på Arlanda för att bege oss hemåt.


Vi handlade när vi kom till Umeå och vi köpte en kattborste för jag tänkte göra Zeus extra fin.
När vi kom hem så fick vi en liten chock...vad hade hänt med Zeus?
Joo, han hade blivit alldeles svart av sot.
Vi fick duscha han och sedan var det tur att vi hade köpt en borste, för det behövdes verkligen.
Sedan råkade jag dock göra ett stort misstag. Jag trodde att Zeus hade torkat och släppte ut han i snön...Gurra, som var ute och skottade, kom och bar in han efter ett tag och visade hur mycket snöklumpar som fastnat på hans mage...stackars Zeus!
Men han tinade upp och låg och myste hela gårkvällen på pläden i värmen.
Hoppas bara att han inte blir förkyld. Han ska ju till veterinären imorgon för att kastreras, lillkissen...


Min dåliga dag då...jo, det är nämligen idag.
Jag blir så frustrerad och arg på mitt jobb ibland.
Kan det aldrig bara flyta på utan att man ska måste fixa ALLT som har med anställning, löner och ledighet själv? Kan det inte bara någon gång fungera problemfritt???
GRRR!!!

Jag fick ett sms av Gurra i morse där det stod: "Vi har numera två svarta katter. Måste hitta vart han blir så sotig....."
Jaa, han hade gjort det igen...så han fick duscha idag också.
Vi har nu ställt för den öppna bakugnen i källaren för det är förmodligen där han är och leker i sotet...

Hur som helst så ska jag bara mysa ikväll.
Tända ljus och kanske en varm kopp choklad.
Låter inte det härligt?


Jobb imorgon också...jag längtar...inte...

Hej hopp.

Inga kommentarer: