måndag 15 december 2008

Drömmarnas land.

Idag sitter jag mest och lyssnar på musik faktiskt.
Jag som var så less på musik i helgen.
Fast mest less blev jag när Anna försökte lyssna på något så överjävulskt dåligt som en kvinnlig Lars Winnerbäck vid namn Melissa Horn...fyyyyyyyy så kopiöst dåligt det är alltså.

Det är självmordsmusik i mina öron...kräksjukan får man!

Nä tacka vet jag Mötley Crüe - Without you.
Det är BRA ballader som man inte blir sjuk av att höra...man blir bara lycklig! :)
Så den sitter jag och nöter, plus lite Skid Row, Def Leppard och Danger Danger...

Annars har jag inte gjort många knop idag.
Jag har ringt till posten för att få mitt körkort som jag hade glömt på banken men det visade sig att det inte var där, utan det var efter många om och men på Lilla skafferiet i alla fall.
Det hade säkert blivit ett missförstånd...huvudsaken är att jag får tillbaka det :)

Så jag ska väl brumma in dit någon dag och hämta det.
Jag orkar inte hämta det idag.
Jag menar hur stor är chansen att jag ska träffa polisen påväg till jobbet?
Kanske ändå rätt så stor när jag såg dem i Lycksele i Onsdags viftandes med röda lampor.
Jag blev livrädd men glad över att jag körde på fel sida så jag slapp stanna hos dem.

Jag drömde för övrigt två mardrömmar i natt.
Den ena drömmen utspelade sig här i Östervik.
Det var en ljuvlig sommardag och jag kom hem från jobbet.

Jag möttes av en ny bil som stod parkerad utanför huset...en riktig familjebuss ni vet.
Och jag hade även 2 kompisar här men jag kan inte för mitt liv komma på vilka det var.
Hur som helst så ser jag att det sitter en skitsnygg typ 30-årig kvinna bredvid Gurra i solen och fikar...när jag kommer närmare så presenterar Gurra henne som "Det här är min andra flickvän"...utan någon konstig min alls...då undrar jag om jag verligen kommit hem till rätt man.
Jag satte mig ner och fikade, ledsen och överkörd, och fick även höra att denna kvinna varit tillsammans med Dennis...Cajes ex... och efter ett tag kommer Caje också...och då skyndar jag mig att möta Caje för att berätta om min hemska dag samt säga att hon har varit med Dennis... då säger bara Caje i all hast "Ja men det visste jag ju redan" och rörde inte en min utan satt sig ner och fika i sin glädje...VAD ÄR DETTA? Tänkte jag, men sa inte ett ord.
När det sedan var dags att gå och sova på kvällen så la vi oss i vår säng, jag och Gurra...Men vem tror ni kommer och lägger sig bredvid Gurra just innan vi somnat? JOO, denna 30-åriga kvinna.
VAD GÖR HON I MITT LIV?? Jag ville mest bara spy för att jag mådde så illa...men sedan vaknade jag och insåg att det var en dröm... blev jag lycklig igen...fast illamåendet har inte riktigt försvunnit än tror jag...usch...

Min andra dröm handlade om att jag fick veta att Emeli (som i drömmen bodde i det där huset bredvid Söderbergs, där Kalven, Busted o Andreas bodde, fast inte i den lägenheten) skulle bli vräkt för att hon hade använt grannarnas tvättmedel i tvättstugan.
Jag blev så förbannad att jag for till Emeli och sa att jag skulle ta ett snack med hyresvärden.
PLING PLONG lät det när det ringde på dörren och hyresvärden stod utanför...
Vansinnig som jag var öppnade jag dörren för att skälla ut gubben.....jag blev dock förvånad när det var min farbror Max som stod där med en beige kappa, halsduk, mössa och alldeles snöig.
Jag frågade vad han höll på med och han sa att grannarna var så arga på Emeli över tvättmedlet...Jag svarade att jag visste att Emeli inte hade tagit deras tvättmedel, men han trodde inte på mig...
Då blev jag ännu argare och gick ut och plingade på hos alla grannar (det var 4 lägenheter på varje sida av huset...egentligen är det bara 3...men det var ju bara en dröm) och det visade sig vara 3 tanter som var riktiga surkärringar som tyckte sig veta att Emeli tagit deras tvättmedel.
De andra grannarna tyckte inte alls illa om Emeli det minsta...
Hur som helst så slutade drömmen hastigt när jag skrek att de inte kunde behandla henne så...TÄNK PÅ TINDRA sa jag...

Jag ringde till Emeli när jag vaknat ur drömmen men hon svarade inte. Hon ringde däremot upp nyss och då berättade jag det hela och fick konstaterat att hon minsann aldrig har tagit någons tvättmedel...jag sa att hon skulle hålla sig borta från det så det inte blev några problem haha!


Efter jag drömt dessa drömmar så började jag fundera på var de kom ifrån...jag tror att den första drömmen bara kom för att jag och Gurra har skämtat så mycket om att han har någon annan och den andra drömmen kom nog från att jag såg reprisen av Insider igår där de pratade om Bianca som inte hade någonstans att bo och hon hade ju en bebis...så det kan vara haha!

Nu har jag lagt bud på en mobilTradera så vi får väl se hur det går. Auktionen avslutas ikväll.
Jag ska lägga upp en bild på den sen men inte nu, för då kanske någon av alla tusentals läsare av min blogg går in och lägger ett bud och vinner över mig...

Jag sitter för övrigt och skriver medan jag har min telefon liggandes bredvid datorn med högtalaren på...i andra änden så sitter Anna och svarar på sina GB-inlägg på Apberget och har sin telefon med högtalare liggandes bredvid sin dator...
Så kan det vara om man inte kan vara med varandra en dag...bara kunna säga något i telefonen om man har lust haha...

Ha en bra dag alla tusentals läsare!!

Inga kommentarer: