söndag 14 december 2008

Pepparkaksslott!

Först vill jag säga att jag i mitt förra inlägg formulerade mig lite konstigt då jag skrev om Annas mail. Det var inte hon som hade någon Karl (karl) utan det var en intern sak om en f.d chef från Norge som hon haft som förstår det svenska språket väl eftersom att HON hade en svensk karl.
Nu borde alla då förstå att det ej var Anna som har en karl...
Åter till det roligare...

Marie, Anna och Sara kom hit i Fredags och vi såg på Idolfinalen och åt massa onyttigt!
Igår morse klev vi upp i tid för att åka till Agnäsbacken.
När vi väl kommit oss fram dit så visade det sig att det var strömavbrott och att liftarna ej gick.
Så vi vände om och for in till Bjurholm och handlade två sällskapsspel och lite onyttigheter!
Sedan for vi hem och då blev det strömavbrott en tväris hemma också, så då kom vi på att vi skulle spela ett av spelen som var "Geni". Gurra vann, jag och Marie blev tvåor, Sara trea och Anna fyra.





Sedan lagade jag middag medan Anna, Marie och Sara gick runt byn en sväng...fast de hade bara sagt att de skulle göra en snögubbe så jag blev lite skraj när jag gick ut för att säga att middagen var klar och så fanns dem inte någonstans...jag ropade högt men fick inget svar och ingen av dem hade med sig mobilerna...men de kom tillbaka efter en stund!

Efter middagen där vid 18.30-tiden så började vi kavla ut pepparkaksdegen för att göra delar till vårat pepparkaksslott...det tog ENDAST 5,5 timmar att bygga...men det blev ändå ganska fint tycker jag! ;)





Ja sådär såg det ut till slut :D
Nu har jag hållit på med att föra över bilder och skrivit i typ 2 timmar så nu ska jag laga middag.
Hej hopp!

Inga kommentarer: